[LINUX:21505] Re: Zor bir soru

From: Murat Koc (muratkoc@muratkoc.com)
Date: Tue 07 Nov 2000 - 11:04:25 EET

Selam,

> Ozur dilerim sanirim ben eksik bilgi verdim. Islemin yapilacagi bilgisayar
> uzakta olacak. Mesela baska bir laboratuvar. Ustelik oradaki sistem SuSE
> degil baska biūrsey ise nasilolur? Sanirim yeterince sorum zorlasti.

Tam olarak ne yapmak istedigini anlamadim!

Simdi sen buradasin ve uzaktaki baska bir makina da netscape calistigi zaman
telnet calismasini engellemek istiyorsun?

Sanirim netscape calitirdiklari zaman senin host ettigin bir sayfaya girecek
insanlar ve sen sein sayfana girdikleri zaman insanlarin telnet
calistirmamasini istiyorsun, oyle mi?

Karsindaki sistem linux ise sorun degil ps ve grep netscape kullanarak
scriptler yazilip kontrol edilebilir. Hatta bir arkadas boyle bir cozum
yolunu daha gostermisti.

Tabii sisteme root erisimin var oldugunu kabul ediyorum. Sripti butun
makinalara nasil yerlestiricem dersen ya expect kullanirsin ya da
(echo root
sleep 1

) | telnet $ip

seklinde baska script kullanarak bunu yaparsin. Karsinda win makinalar varsa
cozumu bilemem.

Ayrica karsindaki makinalara root erisimin yoksa yai bu scriptleri oraya
yerlestiremiyorsan o zaman da cozum zorlasir.

javascript ile yapilabilir mi bilmiyorum? Iyi bilen arkadaslar belki cozum
uretirler ama cok da etkili olacagini sanmiyorum.

Yani eger karsi sisteme root erisimin varsa sorun yine hic de zor degil.

Yoksa veya win sistemlerse o zaman zor olur.

Ama cozum uretilemeyecegini dusunmuyorum.

IYI CALISMALAR

                                                                        MURAT KOC