[LINUX:21469] Re: Zor bir soru

From: Hasan Umit Ezerce (humit@tr.net)
Date: Mon 06 Nov 2000 - 10:18:27 EET

Merhaba,

Sanirim bunu yapmanin en kolay yollardan biri soyle bir script olacaktir
(netscape calisirken telnet calismasin istegine gore)

#!/bin/sh

while [ 1 ]
do
        ps auxwww|grep -i netscape
        if [ $? -eq 0 ]
        then
        killall -9 telnet
        fi
done
---------------------------------------

netscape calistigi surece butun telnet'leri kill edecektir.

ama tabi baska yontemler de kullanilabilir, ornegin netscape calistiran
executable'in isminin netscape oldugunu varsayarsak,

mv /usr/bin/netscape /usr/bin/orignets
cat > /usr/bin/netscape
#!/bin/sh
killall -9 telnet
mv /usr/bin/telnet /usr/bin/.telnet
/usr/bin/orignets
mv /usr/bin/.telnet /usr/bin/telnet
^D
chmod 755 /usr/bin/netscape

netscape programi orignets ismiyle kaydedilip yerine bir shell script
koyuluyor, bu da netscape calistirilmadan once varolan telnet sessionlari
kapatip, telnet programini baska bir isimle kaydediyor, daha sonra da
gercek netscape calisiyor, netscape kapaninca da telnet eski haline
geliyor.

elbette yukaridaki haliyle ikisinin de ustesinden gelinebilir, sadece
fikir vermesi ve ornek olmasi acisindan yazdim.

-umit