[LINUX:21449] Re: web tabanli ftp

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sat 04 Nov 2000 - 11:27:29 EET

Selamlar..

On Fri, 03 November 2000, "Erkan Cevik" wrote:

>Selam bir program ariyorum,</FONT></DIV>
>servera bi java applet veya baska biseyde olabilir
> yukleyip, onu server uzerinden calistircak bi program veya programcik ariyorum,
>yani web sayfas&#305; üzerinden serverime ba&#287;lanip onun hattini kullanarak dosya al&#305;&#351; veri&#351;i yapmak

Yanlis anlamadiysam meseleyi, webmin icersinde bir java telnet appleti var. Bununla web'ten linux'a baglanirsiniz. Sonra ftp komutuyla istediginiz dosyayi makineye cektirirsiniz. Dezavantaj: sayfayi kapatirsaniz download yarida kalabilir.

Yada hic ugrasmadan telnet kullanabilirsiniz.

Bir baska metot:

squid kurun. Bir kac parametresi var. Bunlarla clientin istemi kesmesi halinde dahi download'i devam ettirme secenegi ayarlanabiliyor. Dikkat transparent durumda bu imkan yok. Proxy olarak serverinizi gosterin. Sonra siz download'i baslatin, o bitirsin. Ardindan tekrar download isteyin. Istek cache'den karsilanir, hemencecik indirirsiniz. Dezavantaj: ftp icin genelde pek ise yaramiyor. Byte serving ile iyi kullaniliyor. Her zaman garantili degil, squid bayatladi diyerek indirdigi dosyayi silebilir.

Umarim faydali olur.

Saygi ve sevgiler..