[LINUX:21419] Re: Demode olan bilgisayarlar için ne yapabiliriz?

From: M.Nevzat ORNEK (nevzat@alaeddin.cc.selcuk.edu.tr)
Date: Fri 03 Nov 2000 - 12:03:55 EET

Bu konuda uazilanlarin bir coguna katiliyorum.. ama her bilgi islem
merkezlerinde bu tip pc ler ve ve gercekten zamaninda bir cok
islemlerimizi bunlarla yaptik.

Benim dusuncem su bu pclerin icindeki HDD en az 5 yasinda, ve pek te
guvenilir olmasa gerek. Bunlari da dusunerek bir onemli gorevler yukleme
router gibi aklima pek yatmiyor.

Simdi qnx gibi tek isletim sistemleri var ve bunu bir cok kisi biliyor.
www.qnx.com adresinden temin edilebilir. internet erisimide mumkun.
gerek modem gerkse ethernet ile. sadece bazi java kodlarinda problemler
cikiyordu. duzeltilmis versiyonlarida veya baska isletim sistemleride
mutlaka daha iyileri vardir.

Bir diger durum dos tabanli telnet ve Ftp olarak kullanilabilir. Ve
bir linux eriserek c, fortran gibi diller bu pclerden kullanilabilir.
pine'dan e mail okurlar gibi.. zaten ben boyle bir kac pc adam edip
okul kantinine birakmayi dusunuyorum..
ogrenciler notlarini buradan ogrenecekler..
gereksiz laboratuvalrda kalabalik yapmayacaklar..

Sonuc olarak bu 386-486 gibi cihazlar bizim hem demirbasimizda kayitli
milli servet nekadar cok kullanirsak kar olarak goruyorum.

OS/2 Warp 40mb Hdd 8 Mb ram ve 386 bir pcde kullanabirsiniz..
oldukcada iyi bir performansi var. (Pentium III 933 ile karsilastirmiyorum
)

saygilarimla..

M.Nevzat ORNEK
Selcuk Universitesi