[LINUX:21376] Re: licq problemi

From: krumm (yermiz@bir.net.tr)
Date: Thu 02 Nov 2000 - 13:03:50 EET

Tekrar merhaba,

> Licq da network window vardir. Online yaparken buradan nerede takildigini
> soylerseniz daha iyi olur.

01:29:26: [UDP] Requesting logon (#25752)...
01:29:26: [UDP] Resolving icq.mirabilis.com...
01:29:26: [UDP] ICQ server found at 205.188.179.33:4000.
01:29:26: [UDP] Creating local server.
01:29:26: [UDP] Opening socket to server.
01:29:28: [UDP] Ack (#25752)
.. şeklinde bir çıktı ve uzun bir bekleyiş. ya da udp portu açamadan gelen
time out mesajları.
(Farklı server'lar ile de denendim)

> Sanirim timeout after 10 seconds
> diyecektir ve 6 defa denedigini soylecektir.

Timeout süresini uzatmak belki çözüm olabilir diye düşünmüştüm ama mümkün değil
sanırım.

> Illa cozum bulmak istiyorum derseniz diger icq programlarini deneyin. Onlarda
> da baglanmazsa kesin ISP kaynakli bir sorununuz var.

Sorunun isp kaynaklı olmadığı kanaatindeyim.Oldukça fazla isp ile deneme
yapmamdan ve olumlu sonuç alamamdan bu sonucu çıkardım.

Licq 1.0 ı kurdum ama değişen birşey yok.Diğer icq programlarından; kxicq ve
adını tam hatırlamadığım gtk icq sanırım(basit bir yazılım)denedim ve
başarılı olamadım.-kicq'yu deneyemedim redhat 6.2 üzerinde kurulumu nedense
beceremdim.

Kanımca Licq timeout süresi bağlantım için oldukça kısa kalıyor.Ayrıca online
iken oluşan lag sonucu, offline olan client'ın tekrar online olmak için otomatik
olarak harekete geçmemesi ya da options'da yapılan değişikliklerin bazen
kayıt edilememesi,timeout süresinin ayarlanamaması gibi bug ve eksiklikleri
var.

Dahası işletim sistemindeki başka ayarlamaların licq'nun çalışmasını etkilemesi
mümkün.Sonuç olarak bütün bunları göz önüne alırsak bu sorunu benim gibi(linux
ile yeni tanışmış ve yeterli deneyimi olmayan) birinin çözmesi zor gibi
gözüküyor. =)

Yardımlarınız için teşekkürler.Sorunsuz günler..