[LINUX:21349] Re: PHP, CFM, ASP, JSP testleri

From: Erol Ozcan (eozcan@superonline.com)
Date: Wed 01 Nov 2000 - 22:49:28 EET

Oguz Demirkapi wrote:

> Selamlar,

Merhaba,
eozcan> yani simdilik sadece CF nin 5000$ lik Enterprise versiyonunda gorununen

> eozcan> Fault tolerance ve clustering ozelligi. Bu konuda PHP de yapilanlar
> eozcan> hakkinda bilgi sahibi olan varmi?
>
> Professional versiyonu 1200 USD civarinda olup hemen hemene tum
> i$lemlerinizi kar$ilayacak guce sahiptir.

  Benim 5000 $ dedigimde zaten cluster ve fault tolerans ozelligi olan Enterprise
surumu.

> eozcan>
> eozcan> Saniyede 29 sayfa getiren ColdFusion birinci secilmis. Benim
>
> Ilginc gelmemeli.

  Ilginc oldugunu soylemedim. :)

> eozcan> bildigim CF nun db API si ODBC kullaniyor. Eger db tabanli hizli bir
>
> Sadece ODBC diil, Native drivers, OLE DB, ADO COM objects, ve benzeri
> tum yapilarla sorunsuz cali$abilmekte. Ayrica CFX tabanli C++ kodlari
> sayesinde tum low level i$leri de embedded olarak
> gercekle$tirebilmektesiniz.

   Bu soylediklerine ilave PHP ye Zend API kullanarak source koduna kendin native
yeni komut ekleyebilirsin.

> eozcan> cok zor. Cunku kod bloklari yapamiyorsunuz, hersey tag mantiginda
>
> Aksine her i$i en ince detayina kadar inanilmaz hizli bir $ekilde
> gercekle$tirmek mumkun.

   Test sonucuna gore 3. oldu. inanilmaz hiz bu olsa gerek. :)
  CF ile cok yogun olmasada kod yazmisligim vardir. Benim fikrim yazim kodlamasinin
iyi olmadigi yonunde. Bu konuda hem CFM hem de diger web scripting dili kullanan
diger programcilarin fikrini almakta yarar var. Eminim benim gibi dusunen bir cok
programciya rastlayacaksiniz.

> Bu konuda daha derin fikirlere sahip olmaniz icin Linux tabanli surumu
> de mevcut olan ColdFusion deneme surumunu kurup incelemenizi oneririm.

  Daha onceden incelemistim.

> eozcan> yuryor if,else leri bile tag layarak yaziliyor, en basiti loop mantigi
> eozcan> var ve loop tag nin icindeki hersey tekrarlandigindan html sayfalarda
> eozcan> cok fazla bosluklar gorunmesine neden olmasi.... Evet guzel editoru var
> eozcan> ama bence CF Enterprise islerde kullanilacak bir dil degil.
> eozcan>
>
> Bence onyargilarla bu tarz saptamalarda bulunmak icin cok curretkar bir
> tarz :) Hic kimseye yarar getirmeyecektir.

   Bu yazdiklarim bir onyargi degil gordugum gercekler.

> eozcan> Testte en kotu performansi veren JSP ise yazara gore 2. en iyi web
>
> Allaire firmasi tarafindan sunulan JRun urunu deneme sruumlari kolay
> kurulumu ile JSP testlerini gercekle$tirebileceginiz oldukca ho$ bir
> platform. Yine Allaire sayfalarindan deneme surumunu temin
> edebilirsiniz.

   Uygun vakitte JRun i deneyecegim.

> Kesinlikle haklisiniz. Prgramcilik temelli olmayan yazarlarin bu tarz
> yakla$imlari mevcut. Ozellikle ASP uzerine yazi yazmayi seven ce$itli
> dergi ve "seckin" yazarlarinin tarzlari bu konuda ciddi birer ornek
> te$kil etmekte.

   Dediginiz Turkiye'de gibi buyuk cogunlugun ASP ye dayali cozumlere
odaklanmasinin en onemli nedenlerinden biride bu.

> eProgramci tanimina gore degi$en bir tanim olduguna inaniyorum. Hele ki
> Unix ve clonelarinda yillarini harcami$ ve C/C++ gibi platformlara
> a$ikarligi ile ovunen ki$iler icin bence JSP cok ama cok zevkli
> gelecektir. Bu konuda ortaya cikabilecek asil sorun "Internet
> Application Development" mantigini kavrama sureci olacaktir diye
> du$unuyorum.

  Henuz JSP ye isinamadim ama JSP bazli bir proje de yazilim gelistirecegimden
ortaya baya bir isi enerjisi cikacak yakinda :)

> ColdFusion kadar olmasa da en azindan ASP den yukarilarda olmasi
> gerekirdi :)))

   Eh daha iyi konumda olmasi gerektiginde anlasiyoruz.

> Sizlerden bir ricam da; ColdFusion yada herhangi bir konu hakkinda
> bir$eyler soylemek isteyen arkada$lar oncelikle ilgilendikleri
> platformun kurulumunu gercekle$tirip biraz kurcalamayi kendilerine agir
> bir gorev gormesinler. Bu hem kendileri icin hem de bilgilendirme
> niyetiyle seslendikleri ki$iler icin daha samimi ve de daha saglikli
> yonelimler sunacaktir.

  Anlattigim gibi CFM kod yazmisligim var. Yani yazdiklarimi CF kotuleyeyim diye
yazmadim. Kendi dusuncelerimi aktardim. Evet PHP seven birisi olarak belli oranda
taraftari olmam dogal sizin CF taraftari olmaniz gibi :)

iyi calismalar...
Erol Ozcan