[LINUX:21322] Re: Demode olan bilgisayarlar için ne yapabiliriz?

From: Hakan Koseoglu (hakan@prosoft.com.tr)
Date: Wed 01 Nov 2000 - 12:03:52 EET

Kimse cevaplamamis, ben cevaplayayim bari...

"Yıldırım Karslıoğlu" wrote:
> Elimde, 4 Mb hafızalı, 386 işlemcili, yaklasik 120 Mb sabit disk kapasitesi olan
> AT&T marka (bir zamanların canavar sistemlerinden :^)) bir makine var.
1.2 ailesinden bir kernel ile Slackware'in eski dagitimlarindan birisini
cok rahat kullanabilirsiniz. Yeni distributionlari kuramamanizin sebebi
kurum programlarinin fazla sisik olmasindan kaynaklaniyor. Makinanin
gecici bir sure hafizasini 8-16 gibi bir sey yapabilirseniz Redhat da
kurabilirsiniz. XWindowsuz, developmentsiz bir slackware 10-20 MB
arasinda bir yer tutar, gerisi size kalir. 2.0 veya 2.2 kernel
ailesinden bir dagitimi 4MB'ye kurabilir misiniz bilemem ama 8MB'ye
yukseltip kurup geri 4'e dusurmeniz bunlarda da isinize yarayabilir.

Bu zamanda boyle eski dagitimlari nereden bulurum ki derseniz eger,
bende bir yerlerde 1.2.* kernel bir slackware ve redhat kutusu vardi,
bulabilirsem ISO'larini cekebileceginiz bir yere koyabilirim. Bulamazsam
gecmis olsun. :-)

Bunlar disinda herhangi eli yuzu duzgun bir mini-distributionla
baslayarak uzerine bir seyler ekleyerek gene istediginiz tarz bir
kernele sahip olan bir yapi elde edebilirsiniz. Ancak cogu kerneller son
zamanlarda en azindan 486 makinalara yonelik oldugu icin boot edebilir
misiniz bilemiyorum. Bir yerlerden bir 486 board bulursaniz eger cok
daha tatmin edici performans alacaksiniz, bundan emin olun. 486DX4-100
veya DX2-66 gibi bir makina 4-8MB ile cok guzel calisabilir.