[LINUX:16140] Re: sistem dosyalari...

From: Egemen Ergel (egemen.ergel@teklan.com.tr)
Date: Wed 31 May 2000 - 22:58:03 EEST

init1 ile acilacagini soylemistir. cunku temis olarak unmount edilmemis
filesystemler vardir makinada.
yani fsck ( hani su checkdsk gibi birsey :) )
otomatik degilde sizin yardiminiza ihtiyac duyacak sekilde calismalidir
yani

# da iken
fsck /dev/hdxx
yazin
xx yerine acilista hata verdigi ( acilis ekraninda kesin xxxxxx file
system does not clearly unmounted vs seklinde hata vermistir zira)

filesystem icin (partition diyebiliris bunada sanirim)
gerekeni yazin

fsck /dev/hda2
vs gibi
sonra makinayi reboot edin
yada init 3 (gerekli ayarlar yapilmis da makina grafik login aciliyorsa
init 5 - veya kurulurken herhangi ozel nedenle belirlenmis bir runlevel
var ise onu (cok mu detay oldu :)) yazin)

(sanirim en rahati -eger bir newbee kullanicidan bahsediyorsak- reboot
gibi geldi simdi dusununce.)

neyse bir son soz olarak bu gun inet-tr den gelip de hosuma giden bir
paragrafla noktalayalim.

“ Çalismadan, yorulmadan, ögrenmeden rahat yasama yollarini itiyat
haline getirmis milletler,
evvela hassasiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da
istiklâllerini kaybetmeye mahkumdurlar. ”
                        M.Kemal Ataturk

allam ben bu adami seviyorum ( nedense :) )

volkan wrote:

> ben udma66 ayarlarini yapmaya calisirken sistem acilmadi udma66 portundan ve
> kernel panic mesaji geldi, ben de ide portundan actim ve gene sistemde bir
> sorun olmasina ragmen root passwordunu yazarak girebilecegime dair mesaj
> aldim...
> girdim ve degistirdigim dosyalari lilo.conf ve fstab duzenlemeye calistim,
> pico komutu ile...
> sistem dosylalari oldugu ve degisikliklerin kaydolamayacagina dair mesaj
> aldim...boyle bir durumda windowsta diger bir isletim siste ile acip oradan
> [...]

Egemen Ergel
[ fLyFisH ]
e-mail : egemen.ergel@teklan.com.tr
ICQ UIN: 376434