[LINUX:16129] Re:Re: terorist bir faliyet pesindeyim amacimi ortaya cikardiniz, bravo...

From: Taner TANRISEVER (taner@balikesir.edu.tr)
Date: Wed 31 May 2000 - 17:19:14 EEST

Duzeltme icin tesekkurler.
95-96 demek istemistim. 4-5 yil icinde bu kadar gelisme...
o zaman pek bilinmiyordu. gerekli dokumanlarin
cogunu internetten indirek zorunda kalmistik..
simdi bilgisayarlar biraz ilgili olan herkes taniyor. Microsoftculari kara
kara dusunduruyor.
Linux mu Microsoft mu kavgasina donusturulmeye calsiyor.
ben isime geleni kullanirim diyorum.
isime gelen ve digerleri...

1. Oyun oynamaya zamanim yok. Oyun Oynamak icin hic ozel bir kart almaya
kalkmadim. Oyunlar ilgilendirmiyor.

2. MsOffice paket mi? StarOffice mi? Bence Office Paket daha etkin
gozukuyor. Ozellikle word ve excel, fakat cizim konusunda Star office
karsisinda hic sansi yok. tabii bu bence

3. Linux icin 3DMax tipi birsey gormek isterdim. malesef bildigim
kadariyla yok.

4. Belki Linux uzerinde Delphi yok, Alternatrif gelenlerin
onlardan altta kalir taraflarida yok bildigim kadariyla .

5. Aldigim bir kartin Linux surucusunu de kurma disketlerinde gorsem cok
iyi olacak. internetten surucu aramak, ve alternatiflerle ugrasmak ek caba
gerektiriyor. bu kotu. Kutularein uzerinde bir penguene uyumlu damgasini
da gormek iyi olurdu.
Bu kisimdaki ornekleri daha pekcok ornek katilabilir. ve liste uzar
gider... bence eger linuxu eve veya office kurup tek basina bir kutu
olarak kalacaksa, linux 4-5 yil icinde cok buyuk grelismeler kat ettiysede
belki hala MS agir basabilir (belki farkli dusunende vardir). Ama hic
tanimadigim biri ile ag komsusu olacak ve bazi ortamlari baskalari ile
paylasacaksam?

yalnizca isin baglanma yonunu dusunmus olsak

6. En cok kullandigimiz seylerden biri sanirim browserlar Akla ilk gelen
sanirim ie ve netscape, Bu yarista oyle saniyorum ki bir kullanici gozuyle
netscape onde baslamasina ragmen, zamanla artilari azaldi. ya da ie
daha hizli gelisti. zamanla bazi sayfalari netscape bazi sayfalari ie ile
daha iyi izlemeye basladik. hatta listede bir sure "Netscape bir gun
salakken" diye tartisildi durdu. bu konuda da BENCE ie daha az problem
cikartiyor. belki bendeki netscape daha fazla problemli bilmiyorum.

7. Bir arkadas linux ile dosyalari daha hizli indiriyorum dediginde ona
protokol protokoldur demistim. Birgun windowstan bir dosyayi indirirken
birde linux ile deniyeyim deyinceye kadar. hangi programi denediysem
linuxun 3 kat daha hizli oldugunu gordum. simdi LAN da windows kullanan
arkadaslar bir dosyayi indiremediklerinde ve zaman asimi problemleri ile
karsilastiklarinda bana soyluyorlar onlara indiriveriyorum.

8. Guvenlik konusuna gelince kimin daha iyi oldugu konusu tartismasiz
belli sanirim. Windows arayuzunu aralayip arkayi gozlemek icin yiginla
programla ugrasmak gerekiyor. linuxda zaten dogal olarak hersey ortada
perde yokki, ayrica her konuda ayri ayri loglar tutup ne zaman ne olmus
acaba diye kontrol etme kolayligi ayrica cok buyuk bir arti bence

9.Ayni makinayi kullanan pek cok kullanicidan biri bir sikayetle gelip
bende su olmuyor. derse biliyorum ki sistemle ilgisi yok. kendi yaptigi
bir hatadan kaynaklaniyor. ben kendimden emin sekilde hata sizde olmali
diyebiliyorum. hic haksiz da cikmadim. windows icin bir kontrol edeyim
demekten baska birsey olmuyor. Sonra acaba nasil olmus diey dusunmekten
baska yapacak sey yok. ya da var herseyi teker teker bir daha kurmak.

10. Dosya ve dosyaya erisim yetkilerinin ayarlanmasi konuunda linux un
cok daha etkin oldugu bir gercek, en azindan herkes root degil.

11. Maillerime bakarken once telnet yapip riskli olnalari temizlemeye
calisiyorum, sonra win kurulu makinama almaya cesaret ediyorum. "virus
bulasirmi?" tedirginligim yok.

12. Yiginla server hizmetini bugun windows98 in bile zor calisacagi bir
makina uzerinde problemsiz olarak gerceklesiyor. ve tik bile demiyor.

13. Ayar desistirince bir restart edeyim bakalim problemi olmamasi buyuk
bir avantaj sagliyor. kill -1 surec demek yetiyor.

daha da yiginla siralama yapmak mumkun........

14. her sorumuza cevap alamasak da yazabildigimiz bir yer var. ve saatlik
cozumler geliyor.

15. Okuduktan ve ilgili anahtar kelimeyi bildikten sonra yuzlerce sayfalik
dokuman bulmak mumkun (daha az gelse iyi olacak ) (Bu da isin sakasi)

16. Kaynak kodlarinin acikliginin avantaji konusunda kim ne diyebilir.
Belki butun bunlarin otesinde prk cok kisiyi ilgilendiren diger yonu isin
ekonomisi

16. Bedavaya alip bu kadar is yaptirabildiginiz baska bir isletim
sistemi varsa ve hatta daha fazlasini yaptirabilcek bir sistem varsa

En cok uygulamayi, En cok protokolu, En guvenli sekilde , Cok kullanicili,
En ucuza ...
Vaat eden sistem hangisiyse...

BEN ONU KULLANACAGIM....