[LINUX:16086] compaq presario ve mandrake 7.0 + xfree86 4.0 kurulumu

From: enis ontunç (zombidik@hotmail.com)
Date: Wed 31 May 2000 - 02:40:35 EEST

Pc magazine dergisinin verdiği Linux Mandrake 7.02'yi bilgisayarıma
kurdum.
Bilgisayarın özellikleri
Marka: Compaq Presario 7589
İşlemci: P-III 550
Ekran Kartı: i810 (anakartla bütünleşik) (Linuxta tanınmıyor)
Ses KArtı: ESS allegro (anakartla bütünleşik) (Linux'ta tanınmıyor)
Modem: Conexant PCI ve usr sportster 56k harici
       (usr linux'ta 33.600 baud'da çalışıyor.w98'de 56k)
       (PCI modem winmodem olduğu için kullanılmıyor)
DVD ve harddisk ATAPI-IDE (normal)

Sorunlar:
Ekran ve Ses kartları.
Ses kartınddan şimdilik vazgeçtim ama ekran kartı büyük sorun yaratıyor.X
confg'la çok uğraştım ama 320x240 çözünürlük ve 16 renk
dışında herhangi bir moda geçiremedim.Mandrake 7.0 dağıtımında i810'u
destekleyen bir driver yok.
ftp.xfree86.org'dan i810'u destekleyen XFree86 4.0 sürümünü buldum. Kurulum
notlarını takip ederek önce Xinstall.sh dosyasını indirip
sh Xinstall.sh -check komutu ile çalıştırdım.
Bu program bana bahsi geçen sitedeki
/pub/unix/XFree86/4.0/binaries/linux-ix86-glibc21 dizinindeki
dosyaları indirmemi söyledi.
Ben ftp.xfree86.org sitesinin yansısı olan ftp.hacettepe.edu.tr'den
aynı dizindeki dosyaları Linux'da xserver diye bir dizin açarak
indirdim.(daha hızlı olduğu için)
Kurulum komutu olarak "sh Xinstall.sh" ı çalıştırınca "extract"
dosyasının uyumlu olmadığını veya hatalı indirildiğini söyleyen
bir mesaj aldım.İndirme hatası olabileceği için "extract" ve "extract.exe"
dosyalarını aynı ve başka sitelerden defalarca indirmeme rağmen hep aynı
mesajı aldım ve bir türlü 4.0 sürümünü kuramadım.
şu andaki X sürümü 3.3.6 ve ekran kartını desteklemiyor.

Soru:
XFree86 4.0'ı kurmadan i810 sürücüsünü 3.3.6'ya yüklüyebilirmiyim.
olabilirse (biliyorsanız sürücünün bulunduğu siteyi ve kurulumu?)
olamazsa 4.0 sürümünün kurulumunda yardım edip edemeyeceğiniz ?
veya önerileriniz.

şu anda X açılıyor ama 320x240 çözünürlükte 16 renkle çalışılmıyor.
Netscape en az 256 renk istiyor ve açılıyor fakat çalışmıyor,zaten
açıldığında da ekrana sığmıyor.