[LINUX:16073] Re: terorist bir faliyet pesindeyim amacimi ortaya cikardiniz, bravo...

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Tue 30 May 2000 - 22:09:06 EEST

On Tue, 30 May 2000, "volkan" wrote:

> ya ne amacim olacak hayret ya, tartisiyoruz burada, ayrica oradaki anlatima
> bakarsaniz adim adim mukemmel bir sekilde anlatmislar, fazla ingilizce
> bilmeye hic gerek yok, linux anlatimlarinda basit bir lilo icin bile
> kitaplara sigacak ilgiler var ama bir tane ornek yok...
> ben bu sorunu soylemeye calisiyordum...
> iyi gunler...
> merak etmeyin burada herkesin tek amaci birseyler ogrenmek...
Bugun biraz aylakciyim ya atliyorum her mesaja baliklama. Ama fikirlerimi soylemende gecemedim dogrusu.
Aslen bu meseleyi gorunce MS ve linux cephesindeki durum daha iyi gozleniyor. Belki MS ve sizin icin MBR cok basit bir konu olabilir fakat Linux icin ayni sey soylenemez. Her seyden once genelde uyumsuz ve cok genis bir platformda calismak zorunda linux. Hemen hicbir uretici bu noktada linux'a destek vermez. BIOS'lar diski LBA gormeye zorlanir, Windows oyle istiyor diye. Herhangi bir CD veya anakart icinden linux surucusu ciktigini gordunuz mu ? MS gibi gidin Pentium bilmem kac alin diyemez linux. Bu durumda pek cok farkli sistem icin detaylar da bulunmak zorundadir dogal olarak lilo dokumaninda. Her yil gelisen standartlara karsi kendini yenilemek durumundadir. Bir de tum bu islerin bedava yapilmasi zorunludur. Linux gelistiricilerinin kolayca bulabilecegi beta testcileri de yoktur. Buda muhakkak ki dokumantasyon veya programlarda bazi gecikmelere yol acacaktir. Ne yapalim. Bunu kabullenmek zorundayiz. Hala pek cok ses karti taninmiyor. USB destegi yok. 15 $ a satilan ucuz Rockwell modemleri kullanamzsiniz.
 vs. Peki ne yapmak lazim. Madem oyle bir sekilde katkida bulunmak lazim. Benim yapmaya calistigim bu. Yok windows daha iyiydi, linux zordu vs. Bunlar yeni baslayanlarin cesaretini kirmaktan baska bir ise yaramaz ki. Sorunlar boyle listelerde dile getirilecek, cozumler uretilecek, gerekirse konu gelistiricilere iletilecek. Boyle boyle linux bu sorunu asacak. Madem dokumanlari begenmiyorsunuz, gelin bu sorunu cozun. Cozumleri belgelendirip bir kenara koyun. O zaman bu belgeleri yayinlamaya razi pek cok yer buluruz merak etmeyin. linux.org.tr olmazsa, LDP, olmazsa RedHat, o da olmazsa cjb'den bedava host alir orada yayinlariz. IPCHAINS dokumanlarinin boyle yayinlandigini biliyormusunuz ? Artik herkes bedavaciligi birakmali bence. Linux gibi dengi binlerce dolar bir sistemi bedavaya aliyorsaniz, karsiligini vermelisiniz. Nedir penguenin sizden istedigi. Sorunlarini bir yerlere ilet, cozebiliyorsan cozumlerini bir yerlere ilet. Boylece feed-back saglansin, sistem bir adim ileriye goturulebilsin. Cok mu zor ? Lis
tede kac tane soruya cevap verdigimi hatirlamiyorum. Fakat nedense listede sorunun cozulup cozulmedigi hakkinda hic bir bilgi gelmiyor. Bir kac istisna var tabi ki. Lutfen hep beraber linux'un ustundeki bu kabugu kiralim. Sonucta hepimiz kazancli cikacagiz. Bir mail programi yazilmis, postaci. Gelin bu programi kuralim. Deneyelim, hatasini eksigini belirtelim ki daha iyileri yapilabilsin. Buradan bari baslayalim.
Herkese saygi ve sevgiler..