[LINUX:16069] Re: bandwith limit

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Tue 30 May 2000 - 20:54:48 EEST

On Tue, 30 May 2000, Bulent Tatlidil wrote:
> Linux'te bandwith management ile ugrasmis olan var mi acaba?
> Sorun soyleki . iki adet LAN var bir adet 256'lik leased line var her
> iki LAN farkli ip bloklarindalar , ornegin LAN a: 192.168.1. ,
> LAN b:192.168.2. gibi
> ve LAN a bu hattin 192K'sini ve LAN b ise 64K'sini kullanacak,
Bandwith ile mecburen ugrasiyoruz bazen. Fakat son 1 yildir uzerine dusmedik. Bu is cfgshape (shapecfg'miydi ?) programi ile pek iyi olmuyor. ml diye bir program vardi. MultiLine traffic equalizer. Bunun beraberinde bir kernel yamasi geliyordu. Benim gozlemledigim son derece iyi netice veriyordu. Hem in, hem out traffic kolayca (tabi ki linux kolaycasi, anlayan anladi :)) belirlenebiliyordu. Gecenlerde bir ara arastirdim bulamadim sagda solda. Pek bir iz yok, fakat sanirim listede akibetini bilen bir arkadas mevcuttur. Tabi cfgshape komutuda fos degil. Pekala is gorebilir. Ama kernelde duzenleme yapma ihtiyaci duyma ihtimaliniz cok yuksek.
Saygi ve sevgiler..