[LINUX:16062] Postaci - Open source Turk webmail yazilimi

From: Umut Gökbayrak (umutgokbayrak@operamail.com)
Date: Tue 30 May 2000 - 19:24:26 EEST

Merhaba Arkadaslar,
Uzun suredir uzerine calistigim ve POSTACI adini verdigim kaynak kodu acik ve
ucretsiz kullanilabilen Turkce webmail programi hemen hemen tamamlanmis
durumdadir. Su anda Php4 uyumlulugu uzerinde calisiyorum ve grafik arayuzunde
iyilestirmeler yapiyorum. Yakin gelecekte bir de yonetim kisimi koymayi
dusunuyorum.

Turkiye' deki diger Linux kullanicilarindan bazi kucuk beklentilerim var.
Yardim edebilirseniz cok sevinirim. Programda coklu-dil destegi mevcut. Yani
60-70 kadar basit cumleyi cevirdigimiz herhangi bir dil ile bu program
kullanilabilir.

Program artik stabil suurm olduktan hemen sonra freshmeat vb... yerlere
eklemeyi dusunuyorum. Bu nedenle coklu dil destegi cok onemli. Aranizda
Ingilizce haricinde alternatif diller bilen kimseler az once bahsettigim 60-70
cumleyi cevirirlerse cok memnun olacagim. Corbada sizin de tuzunuz olsun
istiyor iseniz 10-15 dakikanizi alacak bu yardiminizi beklemekteyim. Beklentim
olan diller arasinda Almanca-Fransizca, Norvecce, Italyanca.... gibi latin
karakterlerler kullanilanlar onceliklidir.

Isterseniz biraz da programdan bahsedeyim.
1- IMP, Twig gibi populer programlarin aksine Pop3 protokolunu kullanir. Bu
sayede mail serverda degisiklik yapmaniza gerek kalmaz.
2- Php3 ve Php4 ile sorunsuz calisabilir. (Su anda uzerinde calisiyorum)
3- Mime destegi mevcuttur. Attachment gonderip alabilirsiniz. (Bu asama cok
ugrastirdi)
4- Kullanicinin mesajlarini saklamasi icin IMAP protokolu server uzerinde
acilan fiziksel dizinleri kullanir. Pop3 de boyle bir imkan olmadigi icin
veritabaninda acilan sanal folderlardan faydalandim. Kullanici Inbox ile diger
folderlar arasindaki farki anlamadan mesajlarini istedigi dizine tasiyabilir.
5- Coklu domain destegi vardir. Ayni sunucu uzerinde birden fazla domain
tutuyorsaniz ve kullanicilarinizin farkli domainlerde e-maillari var ise bu
mukemmel bir cozum olacaktir.
6- Icerisinde bir adet bookmark yoneticisi ve bir de not defteri mevcuttur.
Ayrica kullanicilarin adres defterlerini de burada tutabilmeleri saglanmistir.
7- Su anda online olarak e-mail acabilme ozelligi eklenmemistir. Bu ozellik
Php4 compiler pisayaya suruldukten sonra ucretli bir yazilim olarak (sembolik)
temin edilebilir.
8- Veritabani olarak MySQL kullanir ve Unix dosya sistemini kullandigi icin NT
makinelerde calismaz.
9- Programda cookie ler ile saglanmis yuksek sayilabilecek bir guvenlik
mevcuttur. Yaklasik 1 senedir aktif olarak uyguladigim bir 45 bytelik bir
unique ID sistemi kullanmaktadir. Sisteme girerken 10 kusur cookie atacagima
bir tane cookie ile isi hallediyorum.

Program aktif olarak serverlarda kullanilmaya basladiktan sonra talep gelirse
PGP destegi de eklemeyi dusunuyorum.

Lutfen e-maillariniz icin umut@onar.com.tr adresini kullaniniz.

Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler.

Saygilarimla
Umut Gokbayrak
Onar Internet ve Network Hizmetleri Ltd Sti
http://www.onar.com.tr

NOT : Artik su Microsoft - Linux tartismasini birakin lutfen burasi bir Linux
listesi bu tartismalar bizi hic bir yere goturmez.