[LINUX:16046] Re: Telnet baglantisi

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Tue 30 May 2000 - 17:13:21 EEST

On Mon, 29 May 2000, "hasanu" wrote:
>Networkdeki diğer bilgisayarların benim linux pcime
> telnet ile ulaşıp işlem yapabilmeleri için ne yapmam gerekir.Şu an Telnet
> isteğine cevap vermiyor
Selamlar..
Bu ve benzeri pek cok soru (ftp, ye baglanmiyor vs.) listeye geliyor. Fakat cevap yazabilmemiz icin gereken bilgiler nedense hic olmuyor. Bu durumda bize biraz muneccimlik yapmak kaliyor. Soru cevap vs. Konu kaynayip gidiyor. Boyle ulasilamama konuluri icin asagidaki gibi bir metod oneriyorum.
1. Makinaya ag uzerinde erisebiliyormusunuz ? Makinadaki diger servislere (DNS, samba, ping vs.) ulasilabiliyormu.
   Ulasamiyorsaniz:
   a. IP Adresiniz gecerli mi ?
   b. Siz diger makinelere ulasabiliyormusunuz ?
2. Ulasilamayan servise (telnet, ftp vs.) kendi makinenizden baglanabiliyormusunuz. Mesela
   telnet 127.0.0.1
   netice veriyormu.
3. Ulasilamayan servisin hata mesaji nedir ?
4. Firewall kullaniyormusunuz ? ipchains-save komutu bir suru sayi gosteriyorsa bu sorunun cevabi evettir.

Simdi bu 4 soruyu cevaplamaniz durumunda benzeri sorunlar icin daha saglikli bilgiler verebilecegimizi dusunuyorum.
Simdi sizdeki sorunu yaratabilecek bir kac seyi siralayalim.

1. Bilgisayarinizda telnet server yoktur.
2. telnet servisi kapalidir (/etc/inetd.conf icinde)
3. Network kablosu kopuktur. Olur ya :))
4. Firewall engelliyordur.
5. Sistemde sizinki ile ayni ip'ye sahip baska makineler vardir.
6. Telnet kullanicisi olmayabilirsiniz. root olarak telnet logini acilamaz.
7. vs.vs.vs.
Saygi ve selamlar.