[LINUX:15973] Re:

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Mon 29 May 2000 - 13:39:56 EEST

><FONT face=Arial size=2>Internetden bana ba?lanan arkada??m ftp ile benden
> dosya çekebilmesi için ne yapmam gerekiyor.Benim pcmde linux
> kurulu
makinada ftp server yuklu olmasi yeterli. ftpd daemon olarak calisabilir. Calismiyorsa
/etc/inetd.conf dosyasinda
ftp stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd in.ftpd -l -a
veya
ftp stream tcp nowait root /usr/sbin/in.ftpd
gibi bir satir bulunmali. /etc/services dosyasinda
ftp 21/tcp
gibi bir tanimla ftp server acik olmalidir. Bildigim kadari ile tum yeni surum linuxlarda bu tanimlar hazir zaten.
Arkadasin baglanmak icin IP adresini bilmek zorunda,. Internet uzerindeki IP adresini
ifconfig ppp0 |grep -F 'addr:' |cut -d ':' -f 2 |cut -d ' ' -f 1
komutu ile ogrenip arkadasina soyleyebilirsin. Arkadasin kullanici adi olarak 'anonymous' password olarak 'abc@defg' kullanirsa sorun cikmaz. Tabi cekilecek dosyalar /home/ftp dizininde olmali.
Saygi ve sevgiler..