[LINUX:15922] mandrake de türkçe

From: oguz kal (osmanteker@mail.com)
Date: Sun 28 May 2000 - 15:44:00 EEST

herkese merhaba,
biraz bayatlamış bir konu gibi gelebilir fakat benim için hala bir sorun
olmaya devam ediyor. türkçe desteği...
listede konuyla ilgili her maili okurum. fakat anladığım ve uygulamalardan
gördüğüm kadarıyla mandrake hala tam türkçe destek veremiyor. örneğin
konsolda herşey yolunda "ı" ya bastığınızda ı ekranda görünüyor. tuştakımı
backspace hariç gayet güzel çalışıyor.(tr_q_latin5)fakat X'te örneğin
kde'de türkçe karakter görünmüyor. iso 88859-9 fontların hepsi yüklü. x11/fs
altındaki config dosyasında gerekli değişiklikleri yaptıktan sonra bile
türkçe karakterlerdeki sorun ortadan kalkmadı. herhalde böyle idare
edeceğim...
bir de line in girişinin sesini kapatmak istiyorum. kapatmadığım taktirde
bir fışırtı sesi geliyor. bunu otomatik olarak nasıl yaparım ?
okuduğunuz ve (cevaplarsanız) cevabınız için teşekkürler..