[LINUX:15900] Re: Linux Router

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sat 27 May 2000 - 11:43:30 EEST

> Logo Gold çalışan NT Server'a ulaşmak ve Server'da ki
> Logo sadece Dos altında çalıştığı için (versiyonundan
> kaynaklanıyor) IPX/SPX haberleşme ile birlikte TCP/IP
> kullanabilmek.Aşşağıya profilini çiziyorum.
> Leased L.Hat
> Client--Suse--Modem-------------Modem-|-suse--NTServer
> Ipx/Spx İletim |
> |
> Leased Line Hat |
> Client--Suse--Modem------------Modem--|
Sanirim kiralik hat dogrudan bagli, herhangi bir ISS kullanmayacaksiniz. Bu durumda her iki tarafa bir router koymamiz gerekiyor. Bu islem son derece kolay aslen. Merkezdeki modemi (+SuSe) ppp server olarak ayarlayin. Subedeki modemi (+Linux) ise ppp client olarak ayarlayin. her iki tarafta da ppp icin IPX/SPX baglayin (binding).
(/etc/ppp/options (RedHat icin,. SuSe'nin neresinde bilmiyorum). dosyasina ipx satirini ekleyin). Merkezin IPX network numarasini da bulun. ifconfig komutu ciktisinda IPX satirinda addr:xxxxx:abcdef yazan yerdeki xxxxx IPX network numaranizdir. Bunuda /etc/ppp/options dosyasina 'ipx-network xxxx' seklinde ekleyin. Daha sonra IPX routing islemi icin asagidaki dosyayi okuyun. Bu belgelerde isinize yarayacak (ppp sunucu nasil vs.) pek cok konu var. Subelerde ve Merkezde diger islemler pek farkli degil.

http://www.linux.org.tr/documents/kullanici_belgeleri/ipx-nasil.txt

Fakat IPX routing islemi Linux ile biraz karmasik. Dogrusu normal bir router ilede bir hayli karisik. Yeniden kernel derlemeniz bile gerekebilir. Eger tum terminalleriniz Win9X ise tamamen TCP/IP bir ag olusturmaniz daha avantajli. Hem bakimi kolay olur, hem kurulumu. Btrieve'in yeni (7.0+) surumleri TCP/IP aglari destekler. Surum yukseltme icin gerekli bilgiler "http://www.lbs.com.tr/turkish/support/text.asp?id=142" adresinde mevcut. Merkezde bir deneyin. NT'den IPX/SPX'i kaldirin. TCP/IP ile normal baglanabiliyorsaniz, sevincten sapkanizi goge atabilirsiniz. Sonuc muspet ise haber verin, size gereken bilgileri hemen yazalim. Size bir kac tavsiye:
File server olarak linux makineyi kullanin. Btrieve 2000 icin Linux server surumu de mevcut. Deneyebilirsiniz. Hem yapilandirmaniz kolaylasir, hem NT'den kurtulursunuz.

Veya Linux'u kaldirin. RAS servisleri duzgun yapilandirin. Modemleri direk NT'ye baglayin. Sonra dua edin, malum NT'de artik PnP (Plug And Pray) oldu.

FreeSCO surumunu bulun. Bu router olarak calisacak sekilde ayarlanmis bir linux surumu. Bunu kurmak kullanmak daha kolay olabilir.