[LINUX:15894] Re: linux'u router olarak kullanmak... (Kullandığ)..

From: Ertugrul Komut (linux@gul.net.tr)
Date: Fri 26 May 2000 - 20:45:31 EEST

33600 Asenkron Leased-Line 'ın Linux ile yapılabilmesi.

Bu işi yapmanın en basit yöntemi şu şekilde;
Eğer 33,600 bir asenkron bağlantı yetiyor ise,
Türk Telekomdan bir data hattı kiralayacaksınız öncelikle.
(33600 asenkron bağlantı için gerekli hattın ücreti iki noktada aynı santral üzerinde ise, 16 milyon TL /ay )
33,600 bağlantı için,
Motorola 3460 Fast'R modem almanız tavsiye edilir. (Roboticslerde ben çok sorun yaşadım.. kesilme açısından)
bundan sonraki kısımda, benim yapmış olduğum sistemi anlatayım. (yaptıklarımdan başka birşey bilmem zaten :) )
Öncelikle benim kurduğum sistem şu işe yarıyor,
İnternet cafe veya bir iş yerindeki network ü internete bağlamak için, 33,600 lük leased-line hat kurulması.
Kullandığım malzemeler,
2 adet Modem
2 adet Pentium 133 16 MB RAM, 820 MB HArddiskli Linux Makine (Slakware)
1 data hattı
16 IP lik bir subnet
Öncelikle Linux Kernelde IP Forwarding özelliği kesinlikle gerekli ki, router bu işe yarıyor zaten.

Ardından, Modemlerde, (windowsta Hyper Terminal, linux ta minicom ile)
biri Answer(cevap veren) diğeri Origin (arayan) olarak ayarlanır.
Hardware Flow kontrol özelliği verilir.
Leased-line çalışma moduna alınır.
Motorola 3460 Fast'R için komutlar şunlar:

at &f (Fabrika ayarına dönüş)
at *fl3 l1 *ca0 *lx20 &w0
*fl3 Hardware flow control
l1 Ses ayarıdır (düşük)
*ca0 Origin (diğer modemde *ca1 Answer)
&w0 bunları kayteder.

*lx20 ye gelince, bunun tam olarak nasıl anlatılır bilmiyorum ama şu işe yarıyor.
2 modem arasındaki uzaklığa göre, 20 sayısı 1 ile 20 arasında değişiyor. Bu deneyerek bulunacak bir değer. (Standartı varmı bilmiyorum. Modemler birbirlerini gördüğü değerde kalacak ve kaydedeceksiniz.

ISP tarafında olan makinenin gateway'i bağlı olduğu networkun gatewayi aynı şekilde karşı routerın gatewayi de, bağlandığı makinenin IP si veya Bağlı olduğu ile aynı gateway. farketmez.

ISP tarafında olan Linuxte, Karşı networkün subneti route edilmesi gerekmekte (route add komutu ile)
pppd ler her iki makinada da eklenmelidir.
sanal bir ppp1 ilk makina için ppp2 karşı makina için yapıyorum.

pppd /dev/cua1 57600 crtscts ppp1:ppp2 passive (ISP tarafındaki makina)
pppd /dev/cua1 57600 crtscts defaultroute ppp1:ppp2 passive (diğer makina)
/dev/cua1 modemin bağlı olduğu port.
ppp1 ve ppp2 sanal olarak oluşturduğum(/etc/hosts dosyasında IP sini belirttiğim bir sanal yol.. ppp1 ISP tarafındaki makinaya pp2 karşıdakş makinaya ait.)

modemler minicomda, at&l1 komutu ile birbirlerini gördükten sonra, bu komutlar yazılır ve ISP tarafında karşı network route edilir ve işlem biter.
Ayrıca ISP tarafındaki makinalarında hepsinde, karşı network route edilmelidir.

route add -net aaa.bbb.ccc.ddd netmask 255.255.255.240 dev ppp0
- dev ppp0 : router makinada karşı makinanın bağlandığı ppp(aynı makinada 2. bir leased-line verildiğinde onunki ppp1 olacaktır)
- aaa.bbb.ccc.ddd : karşı network

Hepsi bu kadar ....
Bu konuları 1-2 göz görmekle deneyerek öğrendiğimden ve konu ile teknik bir teorik bilgim olmadığımdan, anlatımım oldukça kötü sanırım..
idare edin artık :)

bunları yapmaya karar verirseniz, sorularınız olursa özel olarak mail atabilirsiniz. linux@gul.net.tr

İyi çalışmalar,
Ertugrul Komut

> İlgilendiğiniz için teşekkürler.
> Ben RAS'ı kurduktan sonra her iki uzak bölgede ki
> yaklaşık 10'ar bilgisayara bu programı kullanma
> özelleği vereceğim.Onun için modemler leased line
> olarak ayarlandıktan ve buluştuktan sonra bir router
> gerekecek.Ben Suse linux'u router olarak ayarlayıp
> terminalleri dos veya windows ortamında çalıştırmak
> istiyorum.
> Ne dersiniz...?
SuSe router olarak cok guzel calisir. Hem de cok fazla ugrastirmaz. Illada bu isi yapicam, dertsiz basima dert acip logo ile papaz olucam diyorsan baska seylerde bilmemiz lazim.
1. Aglarin konfigurasyonu nasil ? Her iki ag farkli mi olacak ? Yoksa tek bir ag catisi altinda mi olacak. Yani iki ayri LAN'mi, bir ag icersinde bir sub net mi ?
2. Her durumda intranet icin iki taraftada bir router veya muadili bir seyler lazim. 1. Sorunun cevabina gore router, gateway, bridge vs. bir seyler tavsiye edebiliriz, fakat her iki tarafta uygun donanim bulunmali. Tabi sana git XXX dolara Cisco (Ascend'de olur) al demek istemiyoruz :)). IP sharer bile kullanilabilir. Su an boyle bir cihaz var mi (Subeler veya merkezde.) ?
3. Baglanti Internet uzerinden mi, dogrudan kiralik hatlami.

Burada en basit cozum, subelerde hizmet verecek bir Linux kutusuna DHCP server yuklemek, ip masquerading yapip modemle merkeze baglamak, merkezdeki SuSe'yi de ppp server olarak configure etmek olabilir bence, tabi bu en kotu alternatif de olabilir. Merkezdeki SuSe uzerinde uygun ayarlar yapilinca paketler merkezdeki aga yonlendirelecektir. Nasil mi ? Terminaller ve NT'ye default gateway olarak SuSe'yi gosterin.
Daha ayrintili bir cozum icin sorulari cevaplar, kendi fikrinizi eklerseniz daha fazla yardimci olabilicegimize inaniyorum..