[LINUX:15891] Re: linux'u router olarak kullanmak

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Fri 26 May 2000 - 19:35:14 EEST

On Fri, 26 May 2000, mahmut "ingeç" wrote:

> İlgilendiğiniz için teşekkürler.
> Ben RAS'ı kurduktan sonra her iki uzak bölgede ki
> yaklaşık 10'ar bilgisayara bu programı kullanma
> özelleği vereceğim.Onun için modemler leased line
> olarak ayarlandıktan ve buluştuktan sonra bir router
> gerekecek.Ben Suse linux'u router olarak ayarlayıp
> terminalleri dos veya windows ortamında çalıştırmak
> istiyorum.
> Ne dersiniz...?
SuSe router olarak cok guzel calisir. Hem de cok fazla ugrastirmaz. Illada bu isi yapicam, dertsiz basima dert acip logo ile papaz olucam diyorsan baska seylerde bilmemiz lazim.
1. Aglarin konfigurasyonu nasil ? Her iki ag farkli mi olacak ? Yoksa tek bir ag catisi altinda mi olacak. Yani iki ayri LAN'mi, bir ag icersinde bir sub net mi ?
2. Her durumda intranet icin iki taraftada bir router veya muadili bir seyler lazim. 1. Sorunun cevabina gore router, gateway, bridge vs. bir seyler tavsiye edebiliriz, fakat her iki tarafta uygun donanim bulunmali. Tabi sana git XXX dolara Cisco (Ascend'de olur) al demek istemiyoruz :)). IP sharer bile kullanilabilir. Su an boyle bir cihaz var mi (Subeler veya merkezde.) ?
3. Baglanti Internet uzerinden mi, dogrudan kiralik hatlami.

Burada en basit cozum, subelerde hizmet verecek bir Linux kutusuna DHCP server yuklemek, ip masquerading yapip modemle merkeze baglamak, merkezdeki SuSe'yi de ppp server olarak configure etmek olabilir bence, tabi bu en kotu alternatif de olabilir. Merkezdeki SuSe uzerinde uygun ayarlar yapilinca paketler merkezdeki aga yonlendirelecektir. Nasil mi ? Terminaller ve NT'ye default gateway olarak SuSe'yi gosterin.
Daha ayrintili bir cozum icin sorulari cevaplar, kendi fikrinizi eklerseniz daha fazla yardimci olabilicegimize inaniyorum..