[LINUX:15831] Ynt: 500 internal server

From: Bettencourt (bettencourt@glowingeyes.net)
Date: Thu 25 May 2000 - 10:22:26 EEST

500 - internal server error mesajı apachedeki bir hatadan değil
kullandığınız cgi scriptlerinin hatalı olmasından kaynaklanır.
*ilk bakmanız gereken ilk satırdaki perl dizinini belirten yerdir
'#!/usr/bin/perl' bunun doğruluğundan emin olun
*daha sonra script değişkenlerinin doğruluğundan emin olun bunlarda gene ilk
satırlarda yer alırlar ve eğer dizinler doğru değilse hepsini kendi
bilgisayarınızdaki dizinlere göre değiştirin bunlar genelde $board =
"/home/httpd/html/bilmemne.htm"; türü değişkenlerdir
*cgi scriptlerinin ve kulanılan dosyaların izinlerinin doğru olduğundan emin
olun. (genelde bu scriptler için 755, html dosyalar vb için 644, bazı data
ve txt dosyalar için 777 olur)
*ayrıca elinizdeki scriptlerdeki hataları görmek için konsolda 'perl -c
bilmemne.pl' yada 'perl -c bilmemne.cgi' yazabilirsiniz, böylece hataları
inceleyerek çözmeniz daha kolay olur
*son olarak apachenin error.log dosyasına bakın (muhtemelen
/var/log/httpd/error.log)
kolay gelsin
Bettencourt