[LINUX:15800] Re: Logo & Pervasive.SQL

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Tue 23 May 2000 - 18:43:27 EEST

On Mon, 22 May 2000, Dogan ZORLU wrote:

> Haklisiniz,
>
> Logo, veritabani sunucusunu Relational olarak kullaniyor. O nedenle query
> ler SQL formatinda server da degil, client tarafinda gercekleniyor. Eger
> Transactional kullanilirsa (TourSys yada Beyaz yada ne bileyim Netsis
> gibi uygulamalarda oldugu gibi) servera query gidip sonuclar geri
> geldiginden bu soylediginiz sorun teskil etmiyor.

Pervasive.SQL 2000, bilgileri boyle verip aliyor. Bu dogru fakat, en azindan indexleme islemleri ana makinada yaptirilabilir. Bunun icin Pervasive.SQL 2000 Linux versiyonunun ana makinaya yuklenmesi lazim. Tum terminallerin de Bu ana makinaya baglanmasi lazim.

Kesinlikle... Btrieve veri tabanlari cok zor coker, fakat LOGO sacmalayabilir. Faturalariniz kaybolur, RT 216 vs.vs.

LOGO, linux dusmani bir kurumdur. Hic bir urununde linux destegi vermez. Ana makinam linux derseniz size hic bir destek saglamaz. Iki makinayi baglamak icin ucuncu bir makina almanizi ister. Bu maiknayada NT yada Netware kurun der. İleride en basit bir probleminiz olsa ana makinaniz linux diyerek destegini ceker. Bu muessese 100 $ etmeyecek programlari allayip pullayip binlerce dolara satar, destegini ayrica para ile satar. Bilmemki nasil programcilari vardir, ustlerine vazife olmayan taraflari karistirirlar, katman modeli uygulamazlar, programlarinin ne yaptigini bilmezler. Bu is bence LOGO'nun boyunu asar. Siz MySQL+apache+Zope bilesenlerini kullanip web tabanli bir uygulama yaparsaniz, uzun vadede cok karli cikarsiniz.