[LINUX:15763] Re: Cok Acil ( Ext2 Problemi )

From: NES (ersen@dinamit.sci.ege.edu.tr)
Date: Mon 22 May 2000 - 21:39:06 EEST

Selam.

On Sun, 21 May 2000, NES wrote:

> Selam.
> Bahsedilen adresi arsiv den buldum.
> Mrecover diye bir sey.
> Adresi ise su
> http://members.xoom.com/monirdomain/
> Burda var. Cektim deneyecegim.

Denedim. Ama bi ise yaramdi dogrusu.
Anlamadigim olay su.
simdi superblock un baska yedekleri de var.
Bu yedeklerden de kurtaramadim.
Artik formatladim. ( gerci Linux part. dd ile bi arkadasin diskine attim )
Vazgectim herseyden.
Ama bunun bi kurtarma yolu olmasi lazim.
Superblock larin yedegi ile fsck yi calistirdim
-b 8193 , 16385 denedim olmadi.
Hatta bi script le while dongusunden fsck -b $i biciminde calistirdim.
Yine bi sey olmadi.
Sonra mke2fs le superblock lari olusturdum.
fsck yaptim yuzlerce belki binlerce hata cikti.
herseyi goturup /lost+found a yazmis. Orda da ls in gosteremeyecegi kadar
dosya
vardi. Coguda device falan. Pek bi ise yaramadi.

Benim dusuncem su, mkdosfs i daha once defalarca kez kullandim.
Hic bir problem de olmamisti.Simdiye kadar hep FAT 16 olarak formatladim
mkdosfs ile. Bu sefer -F 32 diyip FAT 32 olarak formatliyim dedim,
bi daha ugrasmiyayim windows tan fat converter ile diye.
Sanirim mkdosfs in FAT 32 de eksigi yada bug i var.
Bir arkads sunu dedi,
linuxdan formatladigin
dos partitionlari bootable degil , ilk seferde boot etmemesinin nedei o ,
hicbir sekilde , aktif bootable yapmak ise yaramiyor.

Sonuc: Aklinizda bulunsun. Benim gibi, hizli formatliyor diye, mkdosfs i
kullanip, benim dustugum hatalara dusmeyin.
Ayrica eger partition table iniz ucarsa,boyle bir olay sonucu,
kendiniz fdisk yapmadan once fdisk /mbr yi deneyin.
Ben denemedim. Ama bir arkadasin basina gelmis. fdisk /mbr yapmis.
Ve duzelmis.
Gerci bende eski degerleri setledim ama bir ise yaramadi.

Not: Partition tablonuzun yedegini alin mutlaka,
ve benim durumuma dusmek istemiyorsaniz yedek alin lutfen.

Kolay gelsin.
Iyi calismalar.

NES