[LINUX:15730] Ynt: Re: Ynt: Re: Bir Linux'cunun ozelestirisi

From: Cagatay Gurturk (sazi.gurturk@turkport.com)
Date: Fri 19 May 2000 - 19:06:19 EEST

Su ana kadar linuxta bir tane kaynak kod derlemis degilim.RPM bu is icin cok daha kaliteli bir yontem.Koca kaynak kodu ne iskencelerle indiriyorsun ama olay derlemeye geldigi zaman binbir sorunla karsilasiyosun.(Yapanlardan allah razi olsun yani.)Neticede windowsun da ilk surumleride her is bu kadar kolay degildi.Zamanla gelisti hersey.(Windows 3.1 de cdromunu 2 aytanitamayan biri olarak soyluyorum bunlari.)Eskiden dos vardi.Basit bir zip arsivi acmak icin bile bir suru parametre ezberlemek zorunda kalirdiniz...Sonra grafik ekran olayini cikardilar PC de (Ozellikle PC diyorum cunku bu sistem amiga ve macte yillardir vardi.)Her is bir fare tiklamasina donustu...Linuxun da gelecegi boyle olacak...Zamanla o da kolaylasacak...Kolaylastikca insanlar onu farketmeye basliyacak.(Daha 2 sena once linux kullandigim icin benle dalga gecen arkadaslar simdi makinelerine kurdula da basindan kalkamiyorlar!!!)

   Aslinda burda Bill Gatesi elestirmek yerine onu kutlamak gerekli...Bilgisayar dunyasinin bu kadar yayginlasmasinda cok onemi var...Kisa surede bu aptal cihazlar bir anlamda egiterek biraz olsun ise yaramalarini sagladi.

    Fakat ben sahsen linux gibi bir isletim sist. olmasaydi bir ag honetim yazilimi olarak MacOS kullanirdim...Gercekten de bazi kimselerin nefretini ustune cekse de windowstan 10 gomlek ustuin bir sistem...Su anda herkesin kullanabilecegi ve piyassa lideri olacak bir isletim sistemi MacOS ve linuxun karisimindan meydana gelmesi gerekir... Su anda bu tanima uyacak tek isletim sistemi BeOS gibi goruluyor...BeOSun i386 ve Mac(PPC) surumleri var.

 BeOS icin ayrintili bilgi:
  http://www.beos.com

 Personal surumu ucretsiz indirilebilir..(40 mb kusur)

 http://free.beos.com

Iyi calismalar herkese

Love + Respect + LINUX

sazi.gurturk@turkport.com