[LINUX:15707] Re: Ynt: Re: Bir Linux'cunun ozelestirisi

From: Vasif İsmailoğlu (vasif21@akasya.istanbul.edu.tr)
Date: Thu 18 May 2000 - 23:19:07 EEST

Merhabalar.
   Ya arkadaslar, bu kadar da omayalim bence. Evet Linux harika bir isletim
sistemi. Windows ag kurulumu sayesinde her bilgisayarda isi bilmezseniz guvenlik
acigi veriyor aga ve internete uyumluyum diyerekten. Ama linux o kadar
gurultulu bir reklam yapmamasina ragmen tam bir internet ve ag kurdu olarak
geliyor. Daha ne sayayim. Ama linux o kadar da "seker" bir isletim sistemi
deyil. Bu gun windows'da bir exe dosyasina tiklayin ve istediginiz programi
kuruyorsunuz. Ama ben bir program kuracam diye bir suru C veya C++ dosyalari ile
ugrasmak zorunda kaliyorum. Sikayetci degilim. Ama buyuk cogunluk icin gercek
bu. Ben de bu listege ses karti ve modem sorulari ile baslayan birisiyim. Bu
Linux ile hard diskime tam hakimiyyet saglamis (maalesef win icin bu boyle
deyil. seni kiskanc) wine vs konfigurasyon filelari le ugrasiyorum. Ama aradan
aylar gecti. Bilgisayari sevmiyorsaniz Linux kullanamazsiniz. Bence bu boyle. Ve
esas maksadim bu gereksiz windows ile cekismeyi ve hatta dusmanligi
yadirgadigimi bildirmek. Bill Gates bence cok cok yetenekli ve akilli br
insandir. Kapitalizmin "nimetlerinden" yararlandigi icin neden bu kadar
kiziyoruz? Bence Linux'da acik kod uygulamasinin getirdigi nimetlerin
vurgulanmasinda yarar var. Insanlar buna saygi duyuyor olmali. Ama insanlara
Linux sevdirirken bir az durust olalim. Linuxun tabiatinda durusluk olmali.
     Sevgilerle Vasif Ismailoglu