[LINUX:15664] Ynt: Re: : Gecmisler Olsun Derler Adama

From: Cagatay Gurturk (sazi.gurturk@turkport.com)
Date: Wed 17 May 2000 - 19:45:32 EEST

1-Zaten Linux'u findozea benzetmeye calisan kim?Multimedya olayi felan(size
basit gelen seyler) windowsun eseri mi?

2-Linus Torvalds Linux'u bir ag isletim sistemi olarak tasarlamasaydi Bu
listenin tartismalari yurtdisindaki bazi BeOS listeleri gibi "Deskbarin
nasil hareket ettirelecegi" gibi konularla dolmazmiydi?

3-Linux bir ag isletim sistemi olarak tasarlandi diye baska isler yapilamaz
mi icinde?Yapilamayacaksa niye KDEnin icinde sayisiz gereksiz yazilim
mevcut?Niye bir linux dagitim cdsinin icine kernel,apache,squid ,wu-ftpd
felan atip gondermiyorlar?(Mandrake cdsinin icinde ayni isi yapan 4-5
program var.Ornegin mp33 player)

4-Windowsun bazi yonlerdeki ustunlugunu kimse inkar edemez...Herkesin
external veya ISA modemi olmak zorunda degil.
Tabii herkesin linux kullanmasini isterdim ama sizin gibi insanlar bu
listeye linux nedir bi ogrenelim diye giren insanlarin hemen kacmasina neden
oluyor.Insanlari korkutmadan onlara bazi seyler anlatmak daha etkili
olmazmiydi?

5-Bir isletim sisteinin turkce olmasi farkli turkce destekli olmasi
farklidir.Turkuazda bu ikincisi var.Binlerce yazilimi turkceye cevirmek
hicde kolay bir is degil.(Microsoft nasil ceviriyor hemen diye soracaksiniz
ama ben de cevabini vericem:Windows cdsinin icini sindire sindire gezenler
icinde Microsoftun oyun demolarinin oldugunu gorecekler.)

Iyi calismalar....

Love + Respect + LINUX

sazi.gurturk@turkport.com
cagatay@tr.debian.net