[LINUX:15662] Re: : Gecmisler Olsun Derler Adama

From: Gürkan KARADERE (gurkan@uludag.edu.tr)
Date: Wed 17 May 2000 - 19:16:57 EEST

Merhabalar,
Bu mailin baz kisimlari Zulfiyar'e dokundu, yanit vermeden edemeyecegim.

linuxbilkent@webser.hay.net.tr wrote:

> Kritik isleri icin linux kullananlar IRC de linux kullandIgI icin onlara
> bozuk atan insanlarI takmazlar.IRC 'bebelerinin' laflarI ile mi linux a
> guvenecegiz ya da guvenmeyecegiz?

Uzunca bir suredir IRC Sunucularinda bulundum, ve bulunmaya devam ediyorum,
hatta Turkiye'nin buyuk sunucunlarindan birinde nacizane operatorluk yapiyorum.
Ve gordugum kadari ile (yanlis anlamadiysam) IRC kanallarinda linux kullananlara
kimse bozuk atmiyor, hatta gipta ederek bakiyorlar.

> Gercek Linux'cu bi kere kesinlikle Linux unu windows a benzetmez.Fanatik
> bir sekilde konusmuyorum.Eger windows la kIyaslanIyorsa Linux hata
> yapIlIyor.Bunun yerine pasa pasa windows kullanmak en iyisi.Madem isinizi
> o alanda windows daha iyi goruyor o zaman windows kullanIn.Ya da isinizi
> en iyi hangi isletim sistemi ile yapIyorsanIz onu kullanIn.

Yani sizce bunca gelistirici (KDesktop, GNome, enlightenment, AfterStep, WMaker)
bosuna ugrasiyor Linux'u windostan kolay kullanilir kilmak icin? Windows u
kullanmanin (simdilik) kolay oldugu bir gercek. Ve Linux'un evlerde rahatlikla
kullanilabilmesi, dolayisi ile yayginlastirilabilmesi icin Windows'tan daha
Windows (mumkun mertebe daha az mavi ekran ve sorunla)
yapilmasi gerekiyor. Kurulumu, kullanimi daha az teknik demek nispeten dogru bir
kullanim olur sanirim. "Windows gibi birsey kullanmak isteyen windows kullansin"
diyerek Linux'u yayginlastirmak istememek, bence bu listenin mantigina da
aykiri.

>1.Herkes ingilizce bilecek demedim.
>2.Gercek linux ' cu benim iddiasInda bulunmadIm.
>3.SaygIsIzlIk yapmadIgImI dusunuyorum.
>4.Mehmet Emin Coskun , HayNet Internet Sistemleri A.S.

>var mI baska kafanIza takIlan?
Benim kafama birsey takildi...bu IRC bebeleri ne anlama geliyor? (herhalde IRC
ile cok alakali oldugumdan) IRC kullananlari kucumsemek degildir umarim bu?
Cunku saygisizlik olurdu...
>Linux u windows a benzeten gitsin windows kullansIn diyorum sadece...

>selam.saygI
Sevgiler saygilar....