[LINUX:15647] Re: Okullar, Linux labaratuvarlari, BILSA

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Wed 17 May 2000 - 16:01:39 EEST

BİLSA'nin Win programlarini gormedim. Fakat DOS programlari RM-COBOL ile yazilmis. Ryan Mc Farland'da batmis, yeni sahibi "www.rmcobol.com" RM-COBOL'un bu versiyonlarina hic bir destek vermiyor. Bazi yerleri cesitli programlardan arak. Mesela Borland"in README.COM', IBM professional editor PE.EXE gibi. Tabi bu programlari dagitmak icin lisans aldilar mi ? Bilmiyorum. Eger DOS programini kullanmak istiyorsaniz, onemli bir puf noktasi verebilirim. Tum giris ve cikislar icin FLASHUP kullaniyorlar. Yani, bir keyboard makro programi ile tus basimlarini BİLSA'ya gonderirseniz, aradiginz bilgiyide LPT1'i capture edip bir dosyaya yazdirabilirsiniz. Bu dosyayi da cat, grep vs. Ben bu metotla bazi extra formlar olusturmustum zamaninda.
Ayrica alinan onay ile ilgili bilgileri (konu/sayi vs) listeye gonderirseniz, buradaki (KUTAHYA) pek cok okulu linux'a tasiriz.