[LINUX:15385] Re: PHP ile dosya gönderme

From: Serdar Soydemir (serdars@ixir.com)
Date: Tue 09 May 2000 - 10:19:10 EEST

Dosyayi sadece HTML kullanarak alabilirsin:

<form action="upload.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
Bu dosyayi gönder: <input type=file name="userfile">
<input type=submit>
</form>

Dosya $userfile degiskeninin icinde oluyor, yalniz ~/temp klasörüne gittigi
için upload.php'ye yonlendiriyoruz ve silinmeden bir dosyaya kaydedilmesini
sagliyoruz:

upload.php
-----------
copy($userfile, "C:\\upload.txt");
unlink($userfile);

Kullaniciya dosya gondermekle bir linke tiklamadan gonderilmesini
kastediyorsan, FLUSH komutunu kullanip buffer'i temizledikten sonra HEADER
ile redirect yapman tek cikar yol gibi.. Client uzerinde islem yapma hakkin
cok kisitli oldugu icin baska turlu dosya yollaman zor gozukuyor. Aklima
gelen diger yontem sendeki dosyayi blok blok okutup gondermek ama bu upload
icin olur download icin olmaz saniyorum cunku karsi tarafta da senin ne
yapmak istedigini anlayan ve gelen verileri ona gore kaydeden bir program
olmasi lazim...