[LINUX:15374] Re: Ram ve Cache

From: sozmen (sozmen@zk3.dec.com)
Date: Mon 08 May 2000 - 22:49:55 EEST

Swap alanin kullanimindaki baslica nedeni sistemin efektif bellegini arttirmak.
Yani
32 MB yari iletken bellek ve 32 MB swap alani varsa sistemin toplam effektif
bellegi
64 MB oluyor. Bu hesaba kernel alanini katmiyorum cunku kernel swap edilmiyor.
Bu acidan bakildiginda yuklu bir sistemde swap alanini arttirmak sistemin
bellek
sinirina erismeden calisabilmesini sagliyor ve o nedenle mumkun mertebe yuksek
tutmakta fayda var.

Eger sistem swapping yapmaya basladiysa swap alanini arttirmak performanisi
arttirir cunku swap-in edilen sayfalar yariiletken bellekte uzerlerine
yazilmadiklari
surece swap'ta kopyalari tutuluyor, tekrar o sayfayi swap-out etmek gerekirse
swap alaninda kopyalari oldugundan diske yazma operasyonundan kurtuluyorsunuz.
Eger swap alaniniz az ise swap alaninda bu kopyalarin bulundugu sayfalar
swap-out
edilen baska sayfalar icin tuketiliyor ve swap-out yapmaniz gerektiginde o
sayfayi
yeniden diske yazmaniz gerekiyor.

slm
Gokhan Sozmen