[LINUX:15286] Re: Ahhaaaa

From: Hakan Koseoglu (hakan@prosoft.com.tr)
Date: Fri 05 May 2000 - 14:47:12 EEST

System Owner wrote:
> transmit error 2
> collisions : 53199
> ben bu rakamlarin daha once bu kadar arttigini hic gormemistim.
> himms bisey soolemek isteyen var mi?
Toplam paket miktarinizla karsilastirdiginizda hic de buyuk degil.
Ethernetlerde bu normaldir. Ozellikle cok miktarda datayi karsilikli
gondermeye kalkistiginizda collision miktarinin artmasi hayli normaldir
ama bu miktar toplam paketlerinizin yuzde olarak dikkate deger bir
kismini olusturmaya basladiginda sisteminizin alt yapisini incelemenizin
zamani gelmistir demektir.
Ornek olarak, karsilikli birkac GB bilgi transferinden sonra benim
makinam:
       UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
          RX packets:1368514 errors:2 dropped:514 overruns:0 frame:171
          collisions:11000 txqueuelen:100
          Interrupt:9 Base address:0xe800

Burada onemli olan collisions satiri degil, error ve dropped
satirlaridir ki bende size gore cok daha ciddi bir sorun var gibi
gorunuyor. Hmmmm... :-)