[LINUX:15255] access_log

From: Mehmet Ozdogan (mehmet@emrebilgisayar.com.tr)
Date: Thu 04 May 2000 - 14:31:47 EEST

Evet sonunda anladim ki log tutmak hamallik degil aksine yapilabilinecek her turlu arastirmaya kaynak da olabiliyor :))

NOT: Formailler script ini kullanarak ilginc mesajlar atan hanfendiyi de tesbit ettim sonunda..
Bu tur bir sorunla karsilasabilecek yeni arkadaslar icin;

*** /var/log/access_log un icinden script i o saatte o dakikada kullanan IP yi
   buluyorsunuz,
*** www.ripe.net adresinden "whois db" sekmesine tiklayip IP adresini yaziyorsunuz. IP nin Hangi ISP ye ait oldugunu ogreniyorsunuz. Sonrada ISP ye telefon acip Eger sistem kayidi tutuyorlarsa IP yi ve tarihi ve sorununuzu anlatiyorsunuz yardimci oluyorlar.

SORUNUMU COZMEM de bana yardimci olan, Tolga YAMAN bey e ve Tanju AKTUG bey e sonsuz tesekkurler.