[LINUX:15170] RE:

From: Koray Peksayar (koray@holyarts.com)
Date: Tue 02 May 2000 - 15:43:29 EEST

> Iki tane ethernet kartini firewall kurmak icin
> makinaya taktim.ikisininde kernel a dahil ettim
> fakat.Bana su hatayi verdi.Ne yaptiysam( eth lerin
> yerini degistirdim.BIOS tan irqlarla
> oynadim..=)olmadi.Liloda
> append="ether,11,0x1000...satilarida ekledim.Su an bu
> satiri dogru yazmiyo olabilirim aklimda ole kalmis ama
> denedigim dogru idi.Neyse sonucta tanitamadim.eth0
> calismiyor diyerek eth1 i de etkiliyor vede hicbiri
> calismiyor.Ethernet-HOWTO da bununla alakali bir satir
> vardi onuda ne2k-pci.c den sildim sonra kerneli
> yeniden derledim ama maalesef.

2 tane yerine 1 tane takip 1 reel bir de virtuel ethernet
ayarlayabilirsiniz. Bu sekilde hem cakisma gibi sorunlari bertaraf etmis
oursunuz hem de kablo, bos HUB portu gibi fiziksel problemlerle ugrasmak
durumunda kalmazsiniz.

ornegin:
ifconfig eth0:1 192.168.1.4 broadcast 192.168.1.2.255 netmask 255.255.255.0

Bu sekilde makinaniz ayarli oldugu diger IP'nin yanisira 192.168.1.4'u de
dinleyecek, 192.168.1.255 subnetine broadcast yapacaktir. Kisaca iki
ethernet karti varmis gibi calisacaktir.

Boyle bir kurulum ile firewalling, masquerading, vs yapmak da mumkun.

Koray