[LINUX:14113] Re: UDMA-66 HDD

From: Murat Koc (muratkoc@saneg.itu.edu.tr)
Date: Wed 29 Mar 2000 - 22:53:18 EEST

> Elimde 26 GB lik quantum HDD var. UDMA66 kanalini kullaniyor. Ama malesef
> Redhat ta bunu tanitamadim. Basindan boyle bir deneyim gecmis olan ve ya
> bir bilgisi olan var mi?

Selam,
Su an bunu yazdigim makinada UDMA66 ya bagli hd var onu kullaniyorum.
Yapmaniz gerekken seyleri kisaca yazayim.

oncelikle www.highpoint-tech.com adresinde en altta udma icin linux
patchlerine yonlendirdigi bir adres var simdi o adresi tam hatirlamadigim
ve bakmaya usendigim icin bu adresi verdim.

buradan sizin kernela uygun olan patch i alip kerneli patchlemeniz
gerekiyor.
bu arada linux un yuklu oldugu hd hda seklinde olacaktir.
kernneli derleyip lilo komutunu verdikten sonra
/etc/fstab dosyasinin icindeki hda lari hde yapin.

sonra makinayi kapatin.

diski udma slotlarina takin.

simdi makina acilirken disklerinizi boylece gorur ve onlari mount eder.

eger kapatmadan once /etc/fstabi degistirmeyi unutursaniz
makina acilirken

LILO:
linux init=bin/bash root=/dev/hdex(sizin kacsa) rw
komutunu verin ve bash e dusun sonra

 vi /etc/fstab ile dosyayi degistirin ve
sync yapip makinayi kapatin

daha sonra acilirken yine

LILO:
linux root=/dev/hdex rw

yapin bu durumda makina acilirken file systemi check edecektir.

makina cildiktan sonra /etc/lilo.conf un icinde
hda lari hde yapin ve lilo komutunu verin daha sonra
artik makinayi bu sekilde rahat rahat kullanirsiniz.

kusura bakmayin cok daginik anlattim ama problem yasarsaniz bana ozel mail
atin yardimci olurum.

IYI CALISMALAR

                                                          MURAT KOC