[LINUX:14064] Re: ISA Modem

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Tue 28 Mar 2000 - 19:54:25 EEST

On Mon, 27 March 2000, "A.Gurcan Ozturk" wrote:

> www.linmodems.org adresine bakiniz.Orada Lucent ve PCTel firmalarinin
> bazi modemleri icin driver yazdigini goreceksiniz.Arastirmadan yazmasaniz
> iyi olur.

Oncelikle ilginize tesekkurler. PCTel ve Lucent modemlerin linux driverleri oldugu dogru. ama calistirmak icin gerekli seyler her yerde varmi ? Kendimin Win/Linux dual boot makinamda bir adet PCTEL HSP 33600 Modem vardi. Bunu calistirmak icin gecenlerde bir hayli ugrastim. Kerneli yeniden derle, CPU yukunu azaltmak icin pek cok daemon'dan fedakarlęk et vs. Zaten derlemek bile tam bir eziyet. Elle kernel patch yapmak zorunda bile kaldim. Dogrusu su ki 30-40 dolar vermemek bu kadar eziyet cekmekten, sonra da ikide birde tas gibi saglam denilen linux'u cokertmekten bikarak Modemi sokup Acer harici modemimi taktim com1'e, windowsta com1 standart modem, linux'ta /dev/ttyS0. ne problem, ne baska bir sey.
Tabi her konfigurasyonda benimki kadar ugrasmak durumunda kalmayabilirsiniz. Fakat bence hic luzum yok. External modemlerin fiyatlari 60-70 dolar civarinda iken alin bir tane kurtulun.
Ayrica basimiza gelen bir kac ornegi aciklayalim. Sehir disinda bir musterimize dahili modem verdik. PCTel, Lucent, rockwell, motorola hepsinin dahili modemlerini denedik. Fakat internete baglanmak mumkun olmadi. Linux, degil. Windows altinda. Baglanti kuruldugu zamanlarda bile 15 dakika ancak bagli kaldik. Sonunda paraya kiyip, harici bir modem taktik. Baglanti 48k-52k arasi. Sabah 8:00 baglan, Aksam 20:00 bilgisayari kapat, baglanti hic kesilmiyor. Denemek icin rockwell ve TI chipsetli external modemleri kurduk. En iyi netice veren TI chipsetleri.
Gene ayni sekilde bu tur modemlerle Cavdarhisar ilcesinden baglanti kuramadik. External bir modem taktik, sorun cozuldu.

Benim herkese tavsiyem, paraya kiyin, hardware modem alin. Hem linuxta hem windowsta farkini gorursunuz.