[LINUX:14018] Linux listesinin genel gidisati

From: Koray Peksayar (koray@holyarts.com)
Date: Mon 27 Mar 2000 - 22:56:46 EEST

Selamlar,

Arkadaslar bu listeye yazmaya uzun suredir ara verdim.

Sebebi ise belli: Ilk uye oldugumda (sanirim bir yili gecti) gelen
mesajlarin icerigiyle simdikilerin icerigi tipatip ayni.
Hala "Windows 95 ve SAMBA", "Hangi modem", "MySQL'e baglanamiyorum. Yoksa
MySQL aslinda YourSQL mi ?" "Ses kartim niye calismiyor ?" gibi sorular ve
bu sorulara verilen 100'lerce cevap akip akip gidiyor ve hic durmuyor. Bir
de sorulara verilen yapayanlis cevaplar yok mu...

Bu sorularin cevaplarinin hepsinin manuellerde, FAQ'larda ve How-to'larda
oldugunu hatirlatinca da soruyu soran kisi "guceniyor"...

Ben bu listede daha teknik ve stratejik tartismalarin gelismesini istiyorum
sahsen.Yoksa biryere varacagimiz yok gibi...

Mesela kimse clustering'den BeoWulf'tan bahsetmiyor... Sistem aciklari ve
guvenlikten bahsetmiyor... Biliyor musunuz ki piyasada Internet'e bagli
Linux makinelerin yuzde kacinin ne kadar cok sistem acigi var ? Eski paket
ve bilesenlerin yol actigi hatalar ve sistem aciklari ne kadar yaygin ?
Bence onemli olan bunlar.

Bir aracimiz var elimizde ve bu listenin amaci bunun yayginlasmasinda rol
oynamak, cesitli zorluklara beraberce cozum bulmak ama bunun da bir noktasi
olmali.. Cogu okudugum mesajda (gercekten) iki satir manual okunarak
cozulebilecek sorunlar goruyorum. Ne var ki bu mesajlar haftalarca
tartisiliyor listede. Arkadaslar Bilkent'in disklerine yazik yahu.

Ben bu durumdan gercekten cok sIkIldIm...

Bu kadar yazdiktan sonra bir de teklifim olacak. Yeni baslayanlar icin bir
Linux listesi acilabilir ve bu tur sorular o listede konusulabilir.

Saygilarimla
Koray