[LINUX:13964] Re: Forwarded mail....

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sat 25 Mar 2000 - 13:20:29 EET

Selamlar;

On Fri, 24 March 2000, "r. tolga" wrote:

> 1) Linux ün firewall kisnimda agi kontrol etmek icin verilen bu komutta
> #ipchains -A input tcp -s 0/0 -d 145.224.24.123/32 -y -j DENY
> gibi verilen komutta 145.224.24.123 nolu ip nin girisi ile ilgili
> islemler yapiliyor

bu birebir 145.224.24.123 adresine giden tum paketleri reddet anlamına geliyor. Fakat komutun asagidaki gibi olmasi gerektigini dusunuyorum.

ipchains -A input -p tcp -s 0/0 -d 145.224.24.123/32 -j DENY

> 145.224.24.123 ip yerine disaridan gelecek tum ip leri kabul et veya etme
> seklinde nasil ta-
> laya biliriz. Daha baska birsekilde disaridan gelecek tum ip leri engelle
> diye nasil yazabiliriz.

bu islem icin aginiz alt ag maskesi (subnet mask) bilinmesi gerekir. Gerekli bilgileri

1. ipchains-HOWTO.* dokumanindan, almanca ingilizce ispanyolca ve turkcesi var.

2. www.linux.org.tr icersinde belgeler mevcut. Bu belgelerde ipchains ile ilgili guzel bilgiler var.

adreslerinden temin edebilirsin. Eger tcp/ip ve ag adresleri hakkinda detayli bilgi istiyorsan sana yardimci olabilecek bir kac dokumani (PDF) direkt mail adresine gonderebilirim. Bunun icin mail adresini skoylu@altavista.com adresine direk gonder. Listeyi gereksiz mesgul etmek istemeyiz tabiki.

> 2) Yeni bir kullanici hesabi acinca, bu yeni acilan kisinin adina >ip tanimlarsak, örnek olarak
> 193.140.154.34 nolu ip yi benim adima kayit etmek iste-rsem nasil > acarim,
> hangi dosyada kullanici adima tanimlamam gerekir.Bu tanimlamayida
> mesela agi izlerken hangi ip ne yaptigini
> ve agi ne kadar kulladigina bakmak vb. olaylarda bana yardim etmesi
>icin kullanmak istiyorum.

bildigim kadari ile IP adresleri kullanicilara degil bilgisayarla (ag arabirimlerine) verilir. Bu nedenle sorunuz biraz kafami karistirdi. Istediginiz ag izleme icin cesitli programlar mevcut. Bu programlari www.freshmeat.net adresinde "traffic" yazip arama yaptirirarak bulabilirsiniz. Bu programlari kullanmak icinde extra bir ip adresi gerekmiyor.

> Yeni bir kullaniciya mail hesabi acerkende adina tanimladigimiz ip yi
> tanimlamamiz gereklimi.
bu soruda ayni sekilde. Bir kullaniciya ip verilmez, bu nedenle mail hesabi acarken ip tanimlamak gerekmez. Kullanicilariniz ile bilgisayarlarlariniz farkli seylerdir. Siz oncelikle ilgili dokumanlari okuyarak IP konusunu iyice ogrenin. Size yardimci olabilecek dokumanlar www.linux.org.tr'de mevcut.