[LINUX:13890] Re: network sorusu 1

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Wed 22 Mar 2000 - 20:45:24 EET

Merhaba,

Wednesday, March 22, 2000, 7:04:05 PM, Zafer Berber wrote:

ZB> nt dhcp kurulu bir networte (nt gercek ip ye sahip) linux bir makine kurup
ZB> networktekilerin linux mail serveri kullanip disariya mail atmalarini
ZB> saglamak istiyorum
ZB> bunun icin linuxu networke dahil ettim , dhcp den ip almasini sagladim
dhcp'den alacaginiz ip'nin statik olmasi gerekir.

mail server (daha dogrusu herhangi bir server) degisken bir ip'ye
sahip olamaz. oteki turlu surekli dns'te guncellemeniz gerekir.

ZB> yalnis ifconfig de ciktisi 0.0.0.0 olarak goruyor ve ethernetin ip
ZB> aldigini gosteriyor ama 192.168.0.x olarak hangi ip yi aldigini
ZB> ogrenemedim yada almiyor mu ?
al(a)miyor demektir.

net ayarlarini yaptiginiz yerde "dhcp'den ip al" gibi bir secenek
olmasi lazim.

ZB> networkteki diger makinelerin mailserver olarak ipyi yazmalari sendmail.cf
ZB> kismini editlemem gerekiyor dogru mudur?
mail sunucuya vereceginiz ip'nin dns kayitlarini duzgun yapma ve
maillerini tutacaginiz domain'in kaydinda mail sunucunuzun mx kaydini
yapmalisiniz.

                                   Doruk