[LINUX:13884] pro ftpd

From: Gokcen Ogutcu (gokceno@biker.gen.tr)
Date: Wed 22 Mar 2000 - 17:42:55 EET

merhaba,

apache uzerinde virtual siteler host ediyorum.
site sahiplerinin ayri user lari var ve ftp yapabiliyorlar (shell tanimlari yok) ve home larida virtual/www.deneme.com.tr gibi ayarlanmis durumda.
sayfalarin durdugu yer virtual/www.deneme.com.tr/htdocs..

buraya kadar bir sorun yok.

onceden bir hata yaptim ve kullanicilarima kendi home lari altinda cgi directorileri acmadim. ve onlarin cgi lerini www-data userina calistirttim.

simdi sorun su :
kullanicilarim benden cgi directorilerine ftp erisimi istediler..
fakat cgi dosyalarinin ownerlarini kendi userlari yapsamda, ftpchroot dosyasi kullandigimdan cgilerin bulundugu dizine gecemiyorlar.
ftp linkleri takip etmediginden, ln de kullanamiyorum.
calistirdigim ftp deamon proftpd, bunu scriptleri tasimadan veya ikinci bir kullanici acmadan yapmanin bir yolu varmidir..
yani proftpd de alias tanimlayabilir miyiz, ben baktim ama bir ornek goremedim yada baska bir cozum...

simdiden tesekkurler
sevgi+saygi

gokcen
www.biker.gen.tr