[LINUX:13651] EvliyaCelebi - Turkce Site Arama Robotu

From: Ilker TEMIR (ilker@ulak.net.tr)
Date: Thu 09 Mar 2000 - 10:34:01 EET

        Merhaba,

        Bir suredir bos vakitlerimde ugrastigim bir projeyi yeterince
vakit ayiramadigim icin birakmak zorundayim.
        Bu, Turkce Siteler icin bir arama robotu, adi Evliya Celebi. Su
anda tam olmasa bile calisir durumda. \.tr altindaki siteleri veya \.tr
altinda olmayan ama turkce icerige sahip olan siteleri bulup anahtar
kelimeler cikartip kaydediyor. Son denememde bir iki gun icerisinde
yaklasik 150,000 sayfa toplamayi basardi.
        Bunu birakirken bir koseye atmak istemedim, belki benzer bir proje
ile ugrasmaya merakli olanlar vardir dusuncesi ile bu mesaji gonderiyorum.
        Programin kaynak kodu http://ilker.ulak.net.tr/EvliyaCelebi
adresinden cekilebilir. Perl ile gelistirilmis bir yazilim
ve libwww (LWP) kullaniyor. Devam ettirmeye merakli olanlar varsa lutfen
beni de haberdar etsinler.

        Kolay gelsin,

Ilker TEMIR - UlakNet
E-Mail : ilker@ulak.net.tr