[LINUX:13490] Re: Xion islemci

Subject: [LINUX:13490] Re: Xion islemci
From: sozmen (sozmen@zk3.dec.com)
Date: Fri 03 Mar 2000 - 17:54:52 EET

"M.Nevzat ORNEK" wrote:

> Herkeze merhaba
> Bir Pc eger bunu pc derseniz uzerinde 4 adet pentium II Xion 550 islemci
> var 2 adet 10 Gb. Quantum Atlas HDD mevcut
>
> sorum su bu 4 islemci icin en iyi hangi linux surumunu
> yuklemem gerekmete ve cpu optimum kullanabileyim.
> elimde Red HAT 6.0 ve Red Hat 6.1 var Slacware 7.0 mevcut

Slackware ile deneyimim yok ama RH 6.0 ve 6.1 i SMP makinalar uzerinde
sorunsuz yukleyip kullandim. Tabii ki yeni surumu kullanmak daha iyi.
CD-ROM surucunuz SCSI arabirimli ise 2.2.14 ya da daha yeni linux
surumunu kullanmaniz gerekiyor cunku eski SCSI CD-ROM surucusu SMP
uyumlu degil, file system'i bozuyor. (cok canimi yakti)
Bazi makinalarda IO-APIC (SMP makinalarda Intel'in interrupt(kesme?)
yongasi) in ayarlari sorun cikartabiliyor. Ona dikkat etmek gerekebilir.
Hem 6.0 hem de 6.1 SMP makinalari genellikle yukleme sirasinda otomatikman
taniyor ve lilo'yu ona gore ayarliyor. Eger tanimazsa lilo'yu elle
ayalayabilirsiniz.
Kerneli de derlemenize gerek yok RedHat surumunde hem UP hem de SMP
kernel mevcut.

Ayrica cpu kullanim % icin ve yada kullanip kullanmadigimi

> nasil ogrenebilirim..

SMP ya da UP kernelin kullanilip kullanilmadigini gormek icin
uname -a

Hangi CPU'larin tanindigini gormek icin
cat /proc/cpuinfo

CPU yuku icin top, gtop, xosview, (procps + smp patch) programlarini
deneyebilirsiniz.

Gokhan Sozmen