[LINUX:13367] Re: backup sirasinda dump problemi

Subject: [LINUX:13367] Re: backup sirasinda dump problemi
From: Ahmet Hakan Goktas (goktas@ra-tek.com.tr)
Date: Wed 01 Mar 2000 - 10:50:41 EET

On Mon, 28 Feb 2000 19:43:03 +0200 (EET) Niyazi FELLAHOGLU wrote:
> merhaba,
> suse 6.1 kurulu sistemimizde, solaris2.7 calisan makinadan RW
> haklariyla share ettikten sonra mount ettigimiz directory'ler uzerinde
> her turlu islemi ( mount edilmis dir'den lokal diske copy, dosya
> editleme vs.) yapabilmemize ragmen bu dir'larin backup'ini dump'la
> alamiyoruz.
> dump komutunu kullanarak lokal diskler uzerindeki bilgileri tape'e
> alabilmemize karsin neden mounted dir'larda bulunan dosyalari
> aktaramadigimizi bulamadim.

Solaris 2.7 directorylerini nfs ile mount ediyorsunuz. dump
komutu lokal disklerin backupini alabilir. nfs ile mount
ettiginiz directorylerin backupini alamazsiniz.

Mesela Linux'taki dump komutunun adi Solaris uzerinde ufsdump'dir.
Cunku sadece unix file system (ufs) dump'i alabilir.

Bu problemi cozmek icin ya solaris makinaya bagli olan bir tape device
kullanacaksiniz ve backupi solaris uzerinden alacaksiniz veya remote
dump alacaksiniz.

Remote dump yonteminde dump komutunu diskin bagli oldugu makinada
calistirip tape device yerine host:file yazacaksiniz. Backup boylece
host kisminda yazdiginiz makinanin file'ina (bu bir device file olabilir)
alinacak. Tabii host tarafinda .rhosts icinde erisim hakki vermeniz gerekir.

Yani sizin durumunuzda disk Solaris makinaya, tape device linux
makinaya bagli. Linux makinada .rhosts ile erisim hakki verdikten
sonra (Bunun guvenlik icin tehlikeli olabilecegini de unutmayin)
solaris makinada ufsdump komutunu calistiracaksiniz. Ornegin
ufsdump 0uf linux:/dev/nst0 /directory

Ben ufsdump komutunu solaris makinalar arasinda remote olarak
problemsiz kullandim. Fakat sizin durumunuzda birinin solaris birinin
Linux olmasi remote dump alirken problem cikarabilir. Calisirsa bile
bir de restore etmeyi deneyin. Sonucta gerektigininde restoreunu yapamadiginiz
bir dump hic bir ise yaramaz.

Kolay Gelsin,

Ahmet Hakan Goktas
RA-TEK Bilgisayar Danismanlik