[LINUX:17432] Re: Ynt: Re: Kernel derleme kriterleri

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 29 Jun 2000 - 22:53:08 EEST

On Thu, 29 June 2000, Recep ŞİMŞEK wrote:

> Serdar KOYLU'ya verdiği detaydan dolayı teşekkür ediyorum.
Rica ederim

> Biliyorum bu konu daha öncede listeye geldi fakat belkide "anladın mı hı hı
> anladım" şeklinde kaldı. Benim buradaki sıkıntım: elimizde bir pc miz var ve
> kerneli derlemek istiyoruz ihtiyacımızın neler olduğuna nasıl karar
> vereceğiz. Neyin neye bağımlı olduğunu, yada neyin ne işe yaradığını fazlaca
> teknik terimler kullanmadan, dilimizde özetliyecek "Kernel Derleme Haritası"
> var mı?
Benim bildigim kadari ile boyle bir harita yok. www.linux.org.tr'deki belgelerden birkaci (Cekirdek derleme, performans artirma icin ipuclari vs.) bu konularla ilgili bir hayli turkce bilgi veriyor. Isin asil zor kismi ise A makinasi icin mukemmel bir kernel B makinasinda cakilabilir. Siz ham-radionun ne oldugunu bile bilmeyebilirsiniz, belki evdeki radyolar akliniza gelir,ama benim icin ham-radio'suz bir kernel yarim bir kerneldir.
Herseyden once linux box'un hangi amacla kullanilacagi belirlenmeli. Mail server, DNS server, Router, Workstation vs. Sonrada bu belirlemeye uygun donanim belirlenmeli, elde mevcut donanim varsa bu donanim listelenmeli. Simdi biraz kalem-kagit, gerekiyorsa sozluk veya iyi ingilizce bilen bir arkadas bulup kullanmak istedigimiz programlarin neler istedigini, donanimlarin nasil yuklenecegini HOWTO, man, README, vs. inceleyip listelemeliyiz. Genelde programlarin, ozellikle server programlarinin HOWTO'lari bu konuda gerekli bilgileri aciklamakta cok comerttir. Ayrica ilgili programlarin varsa buglistlerini de karistirmak lazim. Ardindan derleme yapmadan menuconf, xconf vs. ile kernelde ilgili bolumlerin helplerini okumali. Sanirim cok ince bazi durumlar haric, bu emek yeterli olur. Edindigimiz bilgiler isiginda kerneli derlemek cok kolay olacaktir.

Peki kernel derleme dokumantasyonu yazilamaz mi ? Bu konu son derece karisik. Ugrastiginiz sey kernel, ne kullanici arabirimi var, ne de sizin ne istediginize dair bilgisi. Mecburen son derece teknik detaylar olacak. Hadi IPX destegi vs. Bilebilecegimiz seyler, ama ham radio, RTTY, SMP vs. bunlar ne olacak ? Bu bence birkac kisinin biraraya gelip calismasini gerektiren bir proje. Ha, bu proje baslatilirsa, kendi adima Ham-radio, RTTY vs. bunlarla ilgili bolumleri yazarim. Ama hepsinin altindan benim kalkmam pek mumkun degil. Peki ben niye boyle bir proje baslatmiyorum.. Bu listeye internete baglanamama hakkinda tonla soru gelir. Ben de tum bu sorunlari cozecek bir programa basladim. Listeye yazdim, dedim ki dertleriniz nedir bu konuda, neler istersiniz ? Sadece iki arkadastan cevap geldi. Sagolsun onlar da projede aktif calismak isteyen iki arkadasti. Baska kimse, iste benim soyle bir sorunum var, arkadasimin boyle bir derdi vardi soyle cozuldu vs. Hicbir cevap yazmadi.. Yani bu listede insanlarin derdi, o a
nki sorunlarini cozmek. Bilmem anlatabildim mi ?

Herkese saygi ve sevgiler..

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3