[LINUX:17416] Re: Kernel derleme kriterleri

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Thu 29 Jun 2000 - 18:06:51 EEST

On Thu, 29 June 2000, Recep ŞİMŞEK wrote:

>Genelde ileri düzey profesyonellik gerektiren
>kernel derlemede dikkat edilmesi gerekli olan nedir? İhtiyaca göre neyin seçilip neyin modul olarak işaretlenmesine nasıl karar vereceğiz?

Buradaki tek kriter sadece kullanilacak bolumlerin kernele eklenmesi. Yarin alirim, bu da bulunsun gibi gereksiz hic bir seye yer verilmemesi lazim. Yarin alirsaniz, yarin kerneli tekrar derleyin. Bu arada bazi eklentilerin digerlerine bagimli oldugunu bilmek de lazim. Mesela IPX olmadan NCP calismaz, gibi.
Moduller hakkinda yeni off-topic olmus bir kac mail var listede. Fakat bir husus gordugum kadari ile belirtilmedi. Moduller korunmus bellekte degil, paylasilan bellekte calisir. Bu nedenle modul kullanmak kernelin bellek ihtiyacini azaltir. Yani, daha kucuk bir kernel yapilmasina imkan verir. Fakat, paylasilmis bellekte modulu bekleyen bazi tehlikelerde olabilir, mesela hatali bir programin modulu etkilemesi gibi. Bu bir dezavantaj olsada, hatali modullerin, veya donanim modullerinin kullandigi cihazlarin arizalarinin kernele bulasmasini onler, boylece kernel daha stabil olur. Mesela ses karti arizasi nedeniyle sistemin cokmesi (bir yere kadar) onlenmis olur. Linuxun saglamliginin arkasinda da bu mantik yatar. Bozuk olan sey devreden cikarilir (zombie'ler gibi), sistem onsuz gidebildigi kadar gider.
Kendimce, kernel derlemek icin hakikaten 'Sistemim su an benim isteklerime cevap vermiyor' demek gerekiyor. Eger performans, kapasite, kullanilabilir cihazlar, guvenlik vs. su an ihtiyacinizi karsiliyorsa kerneli tekrar derlemenin bir esprisi olmaz. Ama hatali bir kernel olusturursaniz, cok sey olabilir.. Cozumu bulmakta cok cok zor olabilir.
Yani versiyon hastasi olmamak lazim, hep herseyin ust versiyonunu arayanlardan. Versiyon deyince, kerneli yeniden derleyince, yeni bir versiyon uretmis olursunuz. Eski (su anki) versiyona alistiniz, hatasini vs. biliyorsunuz, yeni versiyonda nelerin size ne verecegini biliyormusunuz ? Ama iyi, ama kotu.. Windozcular gibi, gelip gidip Win98'i silelim, 2000 cikmis, kuralim demeyin. Adamlar daha 2000'in NT oldugunu bile bilmeden kurup baslarina bir suru bela aliyorlar... Eger elinizdeki isinizi goruyorsa, yenisi veya baska turlusunu neden ariyorsunuz. Ha.. merak ise, ogrenmek ise, tamam...

Saygi ve sevgiler.

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3