[LINUX:17382] amanin bilgisayara biseyler oluyor,ama linux gocmedi.

From: enis ontunç (zombidik@hotmail.com)
Date: Thu 29 Jun 2000 - 04:55:44 EEST

acaba ne oldu???

olay daha yarim saat once basima geldi.sabah saat 04.50 sulari.
saat 2 gibi linux'u actim root olarak logindim.hicbirsey yapmadan
X'e gectim ve kppp ile internete girdim.yaklasik ikibucuk saat kadar
o site senin bu site benim dolastim.yalan olmasin netscape'te 4-5 pencere
acikti.kppp ve kpppload da acikti.apache calisiyodu.
aklimda olanlar bunlar.processlere bakamadim.
birden bilgisayar kasmaya basladi.amanin bilgisayara bisiler oluyo dedigimi
hatirliyorum.harddisk delirmis gibi catirdamaya basladi.hafizanin
processlere yetmedigini dusunerek
bir iki birseyi kapatiyim dedim.fareyi ekranin bi ucundan digerine goturmek
1 dakika falan aliyordu,daha sonra bu sure 5 dakikaya kadar cikti.bayagi bi
zorlansam da nihayet netscapein acik olan pencerelerini 1'e dusurebildim.
acaba biri ip'imi bularak bilgisayarima mi baglandi diye dusunerek kvt acip
w komutunu kullandim.(:(((bu eski bi windows anisi.bi ara bi irc server
aciyim dediydim.yaklasik 20-25 kisi geldi ve hemen hemen aynen asagidaki
duruma dustum))):)2 tane root gozukuyodu.biri tty1,digeri pts/0 ama bunlar
simdi de gozukuyor.apachectl status denedim 1 requests currently being
processed, 9 idle servers diyordu.
simdi ise 12 idle servers diyor.(bi stop ve start yaptim)
bi de apachectl fullstatus cekiyim dedim.onu kvt'ye yazmam takribi
2 dakika aldi.entera bastim ama bi turlu yanit alamadim.
internet baglantisini kesmek icin 3.ekrana gecmek icin fareyle üç'e
bastim.ne olduysa o zaman oldu.ekran bi degisir gibi oldu,ucuncu ekranin
duvar kagidi cikti,ekrandaki ikonlarin golgeleri cikti daha renklenmeden
hersey dondu kaldi.fare kipirdamiyordu.klavye calismiyordu (capslock
bile).ekranin alt kosesindeki saat bile dondu.harddisk citirdiyordu
surekli.hatta kaynama sesine yakin bi ses uretiyordu.fokurdamaya yakin
biseyler.yani manyak bi harddisk aktivitesi soz konusu idi.yaklasik 10
dakika kadar bekledim.
baktim bisey olmuyor.bilgisayari kapatmayi dusundum sonra vazgectim.
ekrani ve modemi kapattim.mutfaga gittim bi kahve suyu koydum.su
kaynadi.kahveyi aldim tekrar geldim.ekrani actim.baktim netscape'in sayfasi
ekrana gelmis.hata ppp daemon died uyarisi da gelmis.onu okeyledim.fare hala
kesik kesik dolasiyordu ekranda.biraz daha bekledim.fare neredeyse normale
dondu.tum acik pencereleri kapattim.
X'i de kapattim.harddisk biraz daha bisiler yapti.sonra tekrar startx'ledim
ve rahatca X'e gectim.internete baglandim.simdi tik yok.
hersey normal gozukuyor.

tamam belki bu liste icin gereksiz uzunlukta bir mail olmus olabilir ama
insan linux'ta bilgisayarinda o anda neler oldugunu bilmemesi kotu bir his.
acaba ne olmus olabilir???
ileride bu durumla karsilasmamak icin bakmam,kontrol etmem gerekli yerler
nereleri???

sevgi+saygi