[LINUX:17337] RE: ip kullanimini engellemek...

From: Ilker Gokhan (IlkerG@sumerbank.com.tr)
Date: Tue 27 Jun 2000 - 16:44:43 EEST

Ilk etapta kullanicilarin neden statik ip kullanmak istediklerini
anlamadigimi soylemek isterim.

>ler bazen serverin bazende lablarda kullandigimiz IP ler oldugundan
>agda problem olmaya basliyor. Benim yapmak istedigim ise
>bu Ip bloklarimizi bir sekilde alinmasini engellemek.

Burada bloklama isleminin DHCP server uzerinden yapilabilecegini
dusunuyorsun sanirim ama DHCP serverdan yapabilecegin ondan IP release etmek
isteyen makinalara "belli ip leri verme/ver" diyebilirsin. Ama kendisine
statik IP vermek isteyen *kullanicilarin* almamasi gereken bir IP yi
almalarini bu sekilde halledemezsin. en fazla kullanicilarin kendilerine IP
tanimlama hakkini ellerinden alabilirsin.

Iyi gunler dilerim..

Ilker G.
--------
/* C ve Sistem Programcilar Dernegi */