[LINUX:17322] Re: Imdat ! HDD !! Acil !

From: Onur Kucuk (okucuk@yahoo.com)
Date: Tue 27 Jun 2000 - 13:04:27 EEST

--- Serdar KOYLU <skoylu@altavista.com> wrote:
> Selamlar..
> Eger onceki mailimi almissan belki QDPS'i
> denemissindir. HDD Sorunlu halde iken QDPS, fiziksel
> sorun yok diyorsa, buyuk ihtimalle anakart ile
> ilgili bir sorununuz var. BIOS upgrade bir cozum
> olabilir. Fakat genede sorunu cozmeyebilir. Sorunun
> cozumu icin anakart modelini vs. belirtirsen, belki
> kulagimizda kalan bazi bilgiler size yardimci
> olabilir.
> Saygi ve sevgiler..

 Butun yardimlar icin cok tesekkurler :) Evet
dediginizi yaptim, ama QDPS sapa saglam diyor (surface
scan dahil). Bios um bu sorun oldugunda subat 2000 -
award di, simdi haziran 2000 award oldu. Yine de
malesef hic bir duzelme yok. Boardum ilk mailde
dedigim gibi Abit BX. 128 MB ram im var ( ayni marka
model), tek basina 64 ve 2 adet 64 olarak da sistemi
boot edip denemeler yaptim, sonuc degismedi. Boardumda
sorun olacagini zannetmiyorum cunku ilk ciktigi
zamanlarda almistim ve aldigimdan beri NT,2000, 9x ve
cesit cesit linux dagitimlari yukledim, kullandim, hic
bir sorunla karsilasmadim. Butun sorun linux ta hdparm
kullanarak I/O erisimini 32 bit ve dma enable yapinca
oluyor. ( hdparm -c 1 -d 1 /dev/hdc )
sistemi boot ediyorum, e2fsck , sorun yok...
hdparm yapiyorum, hemen e2fsck yapiyorum
ve bir anda sistem sapitiyor, bir suru hdd hatalari..
Sanirim test edeyim derken bozuyor..
aslinda hdparm kullanmazsam sorun olmuyor (gibi),ama
bu ozelligi niye kullanmayayim ki ?
hda daki IBM diskimde hic bir sorun olmuyor hdparm
kullaninca. ( test vs. )
Baska neler yapabilirim ? Hdparm'in isini yapan baska
bir util vs var mi ? Belki onunla ilgili bir bug dir.
Ya da onerileriniz ?

sevgi, saygi, linux :)