[LINUX:17309] RE: DNS

From: alper (alper@eksen.com)
Date: Tue 27 Jun 2000 - 09:31:56 EEST

>Karistirarak bir gun gocurecegimi bile bile ustune gittim DNS in. Hasili
goctu >sonunda. Girdigim hicbir yeni RECORD u yayinlayamiyor artik.
ndc restart dediginde /var/log/messages'ta neler goruyorsun?

>ftp IN A 195.33.237.51
>www IN CNAME emrebilgisayar.com.tr.
>oracle IN CNAME emrebilgisayar.com.tr.
Yalniz bu cname tanimlarinda hata var gibi, cname'le www kaydini bir
makinaya tanimlamalisin, yani,

www IN CNAME birmakina.emrebilgisayar.com.tr.

seklinde olmali.

>oracle IN A 195.33.237.62
>yaptigim zaman hala eski IP den, yani 195.33.237.50 den ping reply ediyor..
oracle icin baska bir A kaydi ya da CNAME olmadigindan eminsen ndc restart
deyince olmasi gerek.

>Sizce neden zirvalamis olabilir?
tavsiyem /var/log/messages'i incelemen. ndc restart (ya da start) dedigin
anda orayi doldurur.

Bir de nslookup'ta
>set q=any yazip, arkasindan
>ls -d emrebilgisayar.com.tr yazarak named'in alan dosyandan neleri
anladigini gorursun...

Alper Oguz
alper@eksen.com
alper.oguz@usa.net uin: 4073197