[LINUX:17294] RE: [LINUX:17285] Re: CJB.NET'in Türkçesini yapmak istiyorum

From: T. Koray Peksayar (koray@holyarts.com)
Date: Mon 26 Jun 2000 - 23:54:41 EEST

> Bu olayın Türkçe'sini yapmak daha önce benim de aklıma gelmişti
> fakat daha
> farklı bir şekilde, ama uğraşamadım... http://www.virtualave.net
> adresinden
> bir site alırsın, ve daha sonra sana müracaat eden herkes için verdikleri
> kullanıcı adıyla bir klasör açar, içine de verdikleri anasayfa adresine
> yönlendirme yapacak htm dosyaları koyarsın. Yönlendirme için

varsayılan ana sayfa html'sinin <head> </head> kısmı arasına bir meta tag
koyarsınız.

örnek:

<head>
http://www.xyz.net/aliveli/kirkdokuzelli.htm">
<title>Yönlendirme başladı</title>
</head>
.
.
.
.
.

Linux ile yapıyorsanız skeleton dizinine bir public_html dizini koyup
dosyayı mode 755 yapıp içine koyarsınız, her kullanıcı eklediğinizde bu
dosyayı kullanıcı dizinine kopyalayar. Bu biraz manuel bir yol çünkü dosyayı
elle değiştirmek gerekir.

Onun yerine bu işi PHP ile kullanıcının verdiği girdiyi otomatik olarak
işleyip dosyayı otomatik yaratacak şekilde de yapabilirsiniz. Ya da yine PHP
ile kullanıcının bilgisini alıp veritabanına yazarsınız, o dizinin içine
veritabanından kullanıcının gerçek URL'sini alıp HTML doküman olarak
browser'a yollayacak PHP kodlarsınız (5-6 satır tutar) ve PHP'yi (örneğin
index.php) ana sayfa için varsayılan doküman yaparsınız.

ali.x.net gibi bir adres kullandırtmak da mümkün olabilir ama o zaman bir IP
bloğu, otomatik BIND ayarı ve apache için otomatik virtual server ayarı
gerekir.

Saygılar
Koray