[LINUX:17262] Re: NT'ye istemci olarak Linux

From: Ertugrul Komut (linux@gul.net.tr)
Date: Mon 26 Jun 2000 - 15:13:59 EEST

Ben NT server lı networkte Linuxun içini bir türlü göremedim.
ağ komşularında Linux görünüyor .. girmek istediğimde user ve pass soruyor.. hem sambada belirtip hemde adduser ile oluşturduğum user u kabul etmiyor..
Linuxun içini nasıl görebilicem? (root olarak görmeliyim)
teşekkürler

> Dosya alisverisi de dahil elbette.
> Ayrica, NT uzerinde Exchange Server ve Proxy Server kurulu. E-mail ve
> internete cikis NT uzerinden yapiliyor. E-mail ve internete cikis
> islemlerimi de Linux'a yaptirmak hosuma gider.
> Selamlar.
> Ahmet AKsoy
> ahmetax@postmark.net

Dosya iSlemlerini samba ile yapabilirsiniz share edilmiS biryeri direk
smbclient ile gOrebilir veya smbmount ile mount edebilirsiniz.. X Uzerinde
windows taki aG komSularI gibisinden "LinNeignborhood" var mesela..
Exchange server daki maillerinizi ise herhangi bir mail programIndan (pine,
netscape mail) pop3/imap ayarlarInI yaparak maillerininizi
okuyabilirsiniz.. Proxy server web proxy olarak kullanIlIyorsa yine lynx'in
veya nertscape in proxy ayarlarInI ayarlayacak CIkabilmeniz gerekir o proxy
Uzerinden.. Ama makine gatewaylik yapIyosa internet eriSimi de onun
Uzerindense proxy destekleyen telnet/ftp client sorun olabilir belki..
telnet, rlogin vs. iCin socks paketi iCinden CIkan modify edilmiS
versionlar var onlarI kullanabilirsiniz ama bu iS biraz sIkIntIlI olabilir
diGerlerine gOre..
Ama NT de proxy mantIGIyla deGil de NAT mantIGIyla CalISan birSeyler
kullanIrsanIz Linux dahil iCerdeki tUm makinelerde default gw olarak o
makinenin sizden tarafa bakan IP numarasInI vermeniz yeterli..
WinRoute, SyGate, NAT32 gibi programlar NT Uzerinde NAT yapmanIzI saGlar..
Zannediyorun Windows 2000 de NAT mantIGIyla CalISIyor internet connection
share ederken..