[LINUX:17226] Re: Server onerisi

From: Serdar KOYLU (skoylu@altavista.com)
Date: Sat 24 Jun 2000 - 21:48:28 EEST

On Fri, 23 June 2000, "Huseyin YUCE (TEF)" wrote:

> Yaklasik 10000-20000 arasi kisinin kullanacagi mail server icin
> donanim onerilerinizi almak istiyorum. Niye buraya yazdin demeyin
> Linux calisacak bir sistem olacak cunku..
Eger cok hizli bir internet baglantiniz (>=10MBit) varsa, cift islemcili bir sistem lazim bence. Tabii kullanicilar ag ile baglaniyorsa da boyle bir cozum onerilebilir. Ucuz yollu bir cozum olarak ABIT BP6 + Celeron 533*2 diyebiliriz.

20000 kullanici, kullanici basina 5 MB Web alani ayrilsa, SWAP vs derken, 60 GB HDD Lazim. Tek basina 60 GB HDD almak sanirim biraz tuzlu ve zor bulunur. RAID 1 & 0 kullanip, 4 tane IDE (SCSI Siddetle tavsiye edilir. Ama butce durumu...) 20 GB HDD'yi (7200 RPM, UDMA66) birbirine ekleyebilirsiniz. Megabyte basina 4 kb Cache hesabiyla (Novell'in tavsiyesiydi bir zamanlar. Sanirim UnixWare dokumaninda..) 60 GB icin 4 * 60000 = 240000 KB RAM Gerekiyor. Kernel (Buffers) ve daemonlar icinse en az bir 128 MB eklersek, en iyisi 512 MB RAM gibi gorunuyor. Fakat RAM Fiyatlari gene yukseliyor, 256 MB da yeterli olabilir.
Tabi bu benim hesabim. Farkli hesaplar da cikabilecektir.
Herkese saygi ve sevgiler..

$1 million in prizes! 20 daily instant winners.
AltaVista Rewards: Click here to win!
http://shopping.altavista.com/e.sdc?e=3